download snelheid niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

seep001

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2003
L.S

Wat zou er aan de hand kunnen zijn als mij download snelheid niet hogerkomt als 200 k/sec ???
Heb breedband kabel hier van het home.
En windows xp pro

en hoe hoog zou het volgens @home moeten zijn.

heb je al eens op deze site gekeken www.troublesathome.nl

bel @sloom ff op,kan een storing zijn......elk uur wordt het bandje vernieuwd met storingen

En hoeveel computers hangen er aan de kabel.
Is het draadloos of via een kabel.
Is het een com 21 modem.

nee is een gewoon modem van het home de standard

en heb al geneld deze zeggen dat het in mij p.c zit

Heb je de temporary internet files al eens geleegd.

Al eens gescand op spyware b.v. met ad-aware en spybot.

@humpe,
Ik denk dat de vraagsteller deze site wel kent, hij geeft netjes aan hoe langzaam zijn verbinding is.

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 194.6 KByte/sec(=1557 kbps)

zie hier over zicht

De snelheid is mede afhankelijk van het aantal gebruikers die dezelfde wijkversterker delen.

Het modem is vaak geplaatst in de meterkast, hoe is de verbinding bij jou naar het modem, kwa lengte en wat voor kabel !!!!! ( utp cat 5 )

Heb je ook een router tussen het modem !!

groetjes speedtouch

help help help!!!! downloangzaam!

Ik maak gebruik van een kabelaansluiting via CAIW en ook ik heb problemen met mijn download snelheid. Alhoewel... ik snap er zelf niks van, want in principe gaat het om het openen van sites. Dit duurt zo laaaang! Terwijl als ik dan eindelijk ergens ben aangekomen en iets van een bestand ofzo download gaat dat wel redelijk snel. Dus vraag ik mij af hoe dat kan. Ik heb inmiddels al mijn kabelaansluiting opgezegd en toch maar een adsl verbinding aangevraagd, tot die tijd zit ik nog met de kabel. Maar langzamerhand vraag ik mij af of het wel met de kabel te maken heeft.

Even ter verduidelijking: Nadat ik deze site ontdekte en me heb aangemeld en via email heb geactiveerd, was ik 1 uur en 10 minuten verder!!
Niet echt normaal toch?

Please help me, want ik wordt hier echt NIET GOED van!

Greetz Les

heb geen router hier aan gesloten en gebruik utp kabel 5e
heb al laten zoeken met ad-ware maar dit gaf geen verbetering.
de modem hangt 5 cm van aansluiting vandaan met een kabeltje van 10 cm.
gr hans

Zelf een vraag stellen.

Geplaatst door muppet81
Ik maak gebruik van een kabelaansluiting via CAIW en ook ik heb problemen met mijn download snelheid. Alhoewel... ik snap er zelf niks van, want in principe gaat het om het openen van sites. Dit duurt zo laaaang! Terwijl als ik dan eindelijk ergens ben aangekomen en iets van een bestand ofzo download gaat dat wel redelijk snel. Dus vraag ik mij af hoe dat kan. Ik heb inmiddels al mijn kabelaansluiting opgezegd en toch maar een adsl verbinding aangevraagd, tot die tijd zit ik nog met de kabel. Maar langzamerhand vraag ik mij af of het wel met de kabel te maken heeft.

Even ter verduidelijking: Nadat ik deze site ontdekte en me heb aangemeld en via email heb geactiveerd, was ik 1 uur en 10 minuten verder!!
Niet echt normaal toch?

Please help me, want ik wordt hier echt NIET GOED van!

Greetz Les

Muppet81,
Zou je voor jou probleem zelf een vraag willen stellen.
Zo blijft het probleem niet overzichtelijk.

Traag 'vinden' van websites kan te maken hebben met een slechte 'routing' vanaf de provider naar de site. Of het duurt lang om een onbekend www-adres IP om te zetten naar een IP (DNS probleem). Ligt m.i. niet aan je instellingen maar meer aan de andere kant.

Lengte van de kabel is IMHO niet belangrijk - mits je goede spullen gebruikt. Hier gaat de kabel het huis in, dan naar de meterkast (circa 6 meter want kabel is aangelegd in bestaande bouw en dus de aansluiting in de woonkamer). Via een splitter (niet zo'n standaard prutsding van Casema maar een echte) het TV/Radio terug naar de woonkamer en daar de TV en Radio splitter in de WCD.
Internet-aftakking gaat vanuit de meterkast via zo'n 10m. kabaal naar de zolder alwaar het computerhonk is ingericht. Daar nog een grote kabelbende tussen modem, router en PC's). Snelheid is geen enkel probleem. Uiteraard zijn alle kabels van goede kwaliteit.

De snelheid van een breedband bij @home moet ong. 500 kB/s zijn, als deze snelheid niet wordt gehaalt moet je contact opnemen met @home.
Laat je niet afschepen met het standaard verhaal "het ligt aan Uw pc", maar zorg dat de verbinding wordt doorgemeten door essent, vraag om een ander modem, vaak is het probleem dan opgelost.

Vergeet niet de aanhouder wint.

groetjes speedtouch

Snelheidstesten dien je altijd voor een langere periode doen om een goed beeld te krijgen.

@ speedtouch,

de 500kB is ongeveer het maximum en niet een gegarandeerde snelheid. Dus het kan voorkomen dat je verbinding langzamer is dan de 500kB

M@rio, de snelheid is moeilijk vast te bepalen, met meer gebruikers kan deze inderdaad wat zakken.
Als je met weinig aansluitingen op dezelfde versterker zit dan kan hij ook hoger zijn.

Persoonlijk vindt ik dat zij dan ook niet moeten adverteren met een download van 4000 Kb/s.
Volgens mij zijn er maar weinig aansluitingen in bergen op zoom die de 500 KB/s halen, dus wat dat betreft ben ik het helemaal met je eens.

groetjes speedtouch

Geplaatst door speedtouch
M@rio, de snelheid is moeilijk vast te bepalen, met meer gebruikers kan deze inderdaad wat zakken.
Als je met weinig aansluitingen op dezelfde versterker zit dan kan hij ook hoger zijn.

Persoonlijk vindt ik dat zij dan ook niet moeten adverteren met een download van 4000 Kb/s.
Volgens mij zijn er maar weinig aansluitingen in bergen op zoom die de 500 KB/s halen, dus wat dat betreft ben ik het helemaal met je eens.

groetjes speedtouch

Moet je hier eens in Roosendaal komen, niemand die ik ken (en dat zijn er heel wat) zit onder de 400Kb/s. Zelf zit ik vaker boven de 500 als er onder

@seep001 heb je de voedingsstekker van je modem er al eens uit getrokken en er weer ingestopt, zo krijg je een nieuw IP lease, wil nog wel eens helpen.

Het net in roosendaal zal beter in elkaar zitten dan in bergen op zoom :D

Laatst was ik bij een collega, download snelheid storte in naar een trieste 40 KB/s toen de buurman ging downloaden.
Hier in woensdrecht komt ook @home, ik had mezelf al aangemeld, maar wacht nog maar even, omdat ik naar bergen op zoom ga verhuizen, dus voorlopig blijft de ADSL als in bergen op zoom nog een vrije aansluiting is bij de ptt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan