Download snelheid Utorrent altijd laag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chiel123

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2008
Ik heb een 20 mbps abo, maar door de draadloze verbinding hou ik dan nog 5 mb van over (volgens Speedmeter). Als ik download bij Utorrent dan kan ik maximaal 500 kb/s downloaden.

Mijn poort is vrijgegeven en 'Netwerk OK' volgens Utorrent. Aan het aantal delers ligt het ook niet. Het is al jaren zo. Ik heb een Sweex wireless 54mbps router.

Zou heel fijn zijn als iemand kon zeggen of hier wat aan te doen is.

Alvast bedankt!

Klopt, 5 Mbit komt redelijk overeen met 500 kb. Sneller zal het dus ook niet gaan worden.

Zonde van het geld dat je aan je abbo uitgeeft met zo'n router. Ik zou persoonlijk een snellere N router kopen om zo optimaal gebruik te kunnen maken van je internet snelheid waar je ook voor betaald. Anders kan je net zo goed een lagere snelheid nemen en je geld in je zak houden. Ik haal met mijn Sitecom 300 N de volle 50 Mb waar ik ook voor betaal.
Voord de rest sluit ik me aan bij Lita112 :thumb:

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het duidelijke antwoord.

Was ook van plan om een andere router/lager abo te nemen. Maar het kon zijn dat het aan mij lag. Niet dus.

Bedankt!

Zonde van het geld dat je aan je abbo uitgeeft met zo'n router. Ik zou persoonlijk een snellere N router kopen om zo optimaal gebruik te kunnen maken van je internet snelheid waar je ook voor betaald. Anders kan je net zo goed een lagere snelheid nemen en je geld in je zak houden. Ik haal met mijn Sitecom 300 N de volle 50 Mb waar ik ook voor betaal.

mooie snelheid daar kunnen we in belgie maar van dromen:mad:

En weet je wat het mooie is. Binnen nu en een aantal weken tot maanden gaat hij omhoog naar 100 Mb/s :thumb:
En dat zonder ook maar 1 cent extra te betalen.....lang leve Ziggo !!!!!

Niet met je eens.....

Voor een 20mbit internetberbinding is een 54G router meer dan snel genoeg!

Dat ligt niet aan de router, maar aan de snelheid van je internet verbinding!

Heb je ADSL of kabel?

Test je snelheid eens met een kabeltje ipv draadloos

En wat voor draadloze adapter zit er in je pc/laptop?

Benq awl400

Zou het inderdaad heel goed aan kunnen liggen! Maar eens een laptop test gedaan (dat ik daar niet eerder op kwam!) en daar kwam het dubbele aan snelheid uit.

Kabel aansluiten op laptop zal is straks even doen.

Benq awl400

Zou het inderdaad heel goed aan kunnen liggen! Maar eens een laptop test gedaan (dat ik daar niet eerder op kwam!) en daar kwam het dubbele aan snelheid uit.

Kabel aansluiten op laptop zal is straks even doen.

Daar heb je het probleem al....

Die Benq is een 802.11b adapter, dus Wireless B en geen Wireless G.
En dat scheelt een hele berg snelheid!!!

Aha! :thumb: Heb ook nog een USUS 902.11g 54 mbps liggen, is die wel goed?

Aha! :thumb: Heb ook nog een USUS 902.11g 54 mbps liggen, is die wel goed?

Dat zou heel wat sneller moeten gaan ja.

Vergeet niet EERST de Benq drivers compleet te verwijderen!!
Daarna pas die andere installeren!!!!!!!!

150 mbps adapeter er aan gedaan (heel gedoe, maar iemand lukte het WEL)
En nu is de verbinding... hetzelfde. Signaal sterkte geeft nu 'zeer laag' aan, waar het 'uitstekend' was. Kastje maar dichter bij deze pc neergezet; zelfde resultaat.

Probeer het eens met een kabel, rechtstreeks op het modem.
Sweex is nu niet echt mijn merkt om het zachtjes uit te drukken.

Torrent snelheid zegt ook niet zo veel, dat hangt maar net af van het aanbod op dat moment.

Een speedtest als www.speedtest.net zegt al wat meer. Net als download van bijvoorbeeld Microsoft.com (niet in spitstijden maar bijvoorbeeld 's morgens)

Als daarmee blijkt dat je de snelheid echt niet haald, dan is het tijd om eens met Ziggo te bellen en als daar aanleiding toe is, over te stappen op een lager abonnement.

Laptop naast modem: 8268 kbps
Laptop boven: 4417 kbps
Mijn pc (boven): 3424 kbps
Laptop direct op modem; 13696 kbps

Windows geeft bij 'status draadloos netwerk' aan:
Laptop direct op modem; 54 mpbs (max)
Mijn pc (boven): 48 mbps

Dus aan Ziggo ligt het niet. Adapter ook niet.
Probleem lijkt dus bij Utorrent te liggen.

Al kan ik nu al het dubbele down en uploaden dan eerst :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan