Download: snelheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Bij het downloaden van mp3, movies e.a. gebruik ik Download Accelerator.
Door mijn ADSL verbinding geraak ik dus gemakkelijk aan 300 kb.
Diverse sites weigeren echter het gebruik van een download manager.

Hierdoor wordt ik verplicht om te downloaden met een rechter muisklik op het bestand en dit via “Doel opslaan als” uit te voeren. Het is op dat ogenblik waarschijnlijk de “downloader” van XP die zich opent. Normaal geen probleem, moest mijn download-snelheid niet tot 40 kb (en soms minder) hierdoor terugvallen.
Is er een middel om dit te verhelpen of om eventueel de snelheid te verhogen.
Bedankt.

als het goed is, moet er ook een optie zijn bij je rechtermuisknop zo van: download with DAP
tenminste: dit kon je ook bij de installatie aangeven dacht ik...ik heb (had) het wel iig

Geplaatst door tuurke
Bij het downloaden van mp3, movies e.a. gebruik ik Download Accelerator.
Door mijn ADSL verbinding geraak ik dus gemakkelijk aan 300 kb.
Diverse sites weigeren echter het gebruik van een download manager.

Hierdoor wordt ik verplicht om te downloaden met een rechter muisklik op het bestand en dit via “Doel opslaan als” uit te voeren. Het is op dat ogenblik waarschijnlijk de “downloader” van XP die zich opent. Normaal geen probleem, moest mijn download-snelheid niet tot 40 kb (en soms minder) hierdoor terugvallen.
Is er een middel om dit te verhelpen of om eventueel de snelheid te verhogen.
Bedankt.

300 Kb,. kan dat wel.

Ik heb adsl advanced, van planet, met dap haal ik maar 160 kb..

Dus 300 kb kan, volgens mij nooit.

Laatst bewerkt:
Dus 300 kb kan, volgens mij nooit

Hoi,
Ik heb adsl van planet internet en heb even een schemafdruk gemaakt van de data transport. Dit is zomaar een momentopname het is al hoger geweest hoor. Kan men de modem ergens testen op zijn snelheid? Wat dap is weet ik niet maar ik veronderstel dat het een versneller is?

Groetjes

Bijlagen

Bedankt aaajeetee, beide testers zeggen ongeveer hetzelfde:download gaande van248 tot 260 Kb en upload 12,5 Kb dus mag ik niet klagen denk ik. Ga het morgen nog eens proberen als het niet zo druk is op het net.

Groetjes

Laatst bewerkt:
Geplaatst door khk464
Ga het morgen nog eens proberen als het niet zo druk is op het net.

Bij ADSL hoort dat geen verschil te maken.

Welk abonnement heb je? Standard, Comfort of Advanced? Ik wacht namelijk nog steeds op mijn Planet ADSL-aansluiting, dus ik ben benieuwd wat ik kan verwachten...

Laatst bewerkt:
Hoi, Meelman, ik weet dat het geen verschil mag maken en ze kunnen zeggen wat ze willen maar nu om 9h30 gaat de snelheid volgens de testen tussen de 273 Kb en 281 Kb. Door de week en overdag gaat het nog sneller ik denk dat de telefoonlijn er voor iets tussen zit. Ik bevind mij op 4,8 km van de centrale en dat is de max. want het singaal gaat maar 5 km. Over mijn abonnement kan ik zeggen dat het een ADSL One is. Dit geeft toegang tot het net voor één computer max 3100 kbit/s downloaden en 128 kbit/s uploaden. 3 pop3 mailboxen van 20 MB, 50 MB webruimte, cumulatief 10 GB/ maand transfervolume, en nog wat support(ha ha) en andere diensten. Dit kost mij €39,49 per maand. Ik heb wel de indruk dat er in België zwaardere concurentie is van Belgacom en dat daardoor de bandbreedte zo groot is. Meestal kan je niet aan die hoge snelheid downloaden want dan moet de server waar je het haalt ook zeer snel zijn . Het grote voordeel is dat je op bepaalde sites bv. 15 films tegelijk kan binnehalen zoals je kon zien in de bijlage.

Groetjes

Ik krijg hier ADSL standard. En bij de kpn knijpen ze het draadje dicht tot 256kbps. Erg jammer. En dat voor 35 euro per maand, dl-limiet 1 gig (:()

Die concurrentie zou voor Nederland ook wel goed zijn. Hier in eindhoven is kpn nog steeds de enige ADSL-aanbieder.

Het is inderdaad niet eerlijk want ik zit hier op 500 meter van de Nederlandse grens ongeveer op 5 km van Roosendaal en daar woont de dochter en schoonzoon die hebben ook hetzelfgde probleem. De grenzen zijn open zeggen ze dan, maar ik heb toch de indruk dat Nederland zijn markt afschemd. Hopelijk komt er verandering in, teminste ik wil zeggen bij jullie sneller niet bij ons trager.":D"

Groetjes

Mensen, bedankt voor jullie reacties, maar ik denk dat
mijn vraag niet rechtstreeks wordt beantwoord.
Ik ben dus geen sikkepit verder geraakt.

Is het mogelijk om, indien DAP niet wordt ondersteund tijdens het downloaden en een "andere" (waarschijnlijk
uit XP) downloader automatisch wordt gestart, om deze
snelheid op te drijven. Ik vond de volgende link:

http://navasgrp.home.att.net/tech/cable_dsl.htm

Kan iemand mij zeggen of dit mijn probleem zou kunnen
oplossen. Ik weet wel, zou het zelf kunnen uittesten, maar tracht te weten of anderen dit al hebben uitgeprobeerd.

Bedankt voor de reactie.
Maar het is niet DAP die het probleem geeft.
De snelheid die ik met deze downloadmanager verkrijg
lijkt mij op dit moment voldoende.
Maar, nogmaals, bepaalde sites weigeren bij het downloaden het gebruik van een download manager.
Dus of het nu GetRight, Dap of eender welke andere is,
gaat dus niet. Op dat moment kan enkel gedownload worden door "Doel opslaan als..." te gebruiken. En hier,
wordt, na het openen van de "downloader" (ik denk dat dit de downloader van XP is) de beginsnelheid (+/- 150 kb) na enkele seconden degraderend teruggebracht naar ongeveer 45 kb. Men vraag is dus: vermits de begin-downloadsnelheid rond 150 kb ligt, kan ik deze dan niet ergens stabiliseren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan