download snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

chiel1974

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2004
via speedtest heb ik een test uitgevoerd en hal ik een download snelheid van 430.5 KByte/sec. is dit een goede snelheid als ik een 20mb adsl abonnement heb ?

dat geeft speedtest ook aan.
de upload en downlod zijn niet hetzelfde hoor.
vertel eens welke provider en welk abonnement.

ik snap weinig van al die cijfertjes die je op alle sites vind dus ik dacht ik doe maar eens een test op speedtest. ik heb een 20Mb adsl abonnement van versatel. en ik zit 1069 meter van de centrale. en dan lijkt mij de test snelheid wat laag !! of is dat niet waar ?

Wat Speedtest laat zien is de download-snelheid per seconde waarin een x-aantal kilobytes gedownload is (KByte/sec).
Daaronder zetten ze tussen haakjes welke snelheid je verbinding heeft om dat resultaat te kunnen bereiken (bijvoorbeeld =3600 kbps).

Je abonnement geeft de maximaal mogelijke snelheid op, maar allerlei factoren zorgen ervoor dat je die max nooit haalt.
De buis is wel wijd, maar jij kunt nooit sneller kruipen, of de server waarvan je download beperkt de snelheid.
(Maar er zijn nog meer "belemmeringen".)

Laatst bewerkt:
Ik heb chello classic, download was een probleem, maar zins ik eweka hebt haal ik een download van 963 KB en bij chello kon ik niets binnen halen omdat ze maar een retentietijdvan 24 uur.

Met een ADSL-Basic van 1024 Kbps download en 512 Kbps upload, geeft Speedtest de testresultaten:

846 Kbps up en 432 Kbps down.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan