Download snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

hokexobe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 nov 2012
Hallo allemaal,

Ik heb laatst Windows 7 home premium opnieuw geïnstalleerd, en mijn pc werkt prima... behalve dat mijn download snelheid schommelt hevig tussen 0 en 150 KB/S en gaat niet hoger, maar als ik mijn draadloos adapter verwijder en weer opnieuw aansluit dan heb ik voor een minuut of 2 de hoogst haalbare download snelheid (1mb/s) soms blijft hij even hangen op 400 KB/s. Ik heb geen idee waar dit aan ligt. Ik heb alle drivers opnieuw geïnstalleerd of zelfs verwijderd, firewall of antivirus uit en aan gezet maar niets hiervan heeft effect. Sommige adapters werken weer net wat beter dan andere en wifi is momenteel de enige optie. Ik gebruik KPN, volgens hun is in dit gebied momenteel geen storing... volgens hun >.>

Alvast bedankt :)

-Rinze

Wat gebruik je als draadloze adapter (merk en type)?
Waar staat je pc tov. je draadloze router?
Heb je het draadloze kanaal al eens veranderd? Met het tooltje inSSIDer kan je de bezetting zien van andere draadloze netwerken in je buurt. (Om inSSIDer te gebruiken moet je draadloze adapter wel goed werken natuurlijk.)

Ik gebruik nu een oude sweex Lw053 die het beste werkt en mijn pc staat in een zolderkamer, en het modem beneden in een schoonmaak kast, dit heeft nog nooit eerder problemen gegeven. Ja ik heb het kanaal ook wel eens veranderd dit helpt niets. Met een ICIDU Adaptertje haal ik nu niet hoger dan 140 kb/s, de sweex haalt 500 kb/s. Voor de windows installatie zaten ze allebij op 1mb/s de icidu had alleen beter bereik

Laatst bewerkt:
je gebruikt ook geen andere router dan vroeger? Als het zo'n Experia V8 is, die heeft geen goede reputatie volgens de vele posts op dit forum.
De recentste driver die ik voor die LW053 op de site heb gezien is een Vista versie. Heb je deze al eens geïnstalleerd?

Ik gebruik een oude Thomson Speedtouch 780 al jaren en nooit geen problemen mee gehad, en ook nooit drivers nodig gehad voor mijn netwerk adapter. Mijn internet snelheid is nu wel verbeterd naar 900 kb/s maar is erg on stabiel. In taakbeheer is mijn netwerk gebruik en mijn netwerksnelheid constant aan het veranderen, netwerk gebruik tussen 1 en 35% en netwerksnelheid tussen 12 mb/s en 54mb/s. Ik weet niet of je hier iets mee kan maar ik vermoed dat het daar achter zit. Ik zal die driver eens proberen

Alvast bedankt :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan