Download Speed

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tijme
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
dit moet je delen door 8

dus 580/8 = 72.5 dus dan klopt het wel ongeveer...

die van mij maar ik heb kabel en daar kun je geen accurate speedtesten mee uitvoeren

heb 50mb dus er klopt niets van...
heb vermoeden dat je een adsl verbinding hebt van 1mb dus
aangezien je al aangaf dat het hoogste 120 is 8x120 = 960kb (dus dat ligt ongeveer bij de 1mb in de buurt)

dan zou je kunnen zeggen dat ik opgelicht word want we betalen echt voor 10mb

maar ik denk dat ik volgende week gewoon even ga bellen naar tele 2

als je betaald voor 10 dan zou je ook 10 moeten krijgen lijkt me..
vind het dan vreemd dat je max 120 haalt soms..

nouja als je even belt en het ons verteld weten we wat we sowiezo af kunnen strepen :thumb:

als je betaald voor 10 dan zou je ook 10 moeten krijgen lijkt me..
vind het dan vreemd dat je max 120 haalt soms..

nouja als je even belt en het ons verteld weten we wat we sowiezo af kunnen strepen :thumb:

zal ik doen:D

Is de kabel vanaf de aansluitpunt naar de modem niet te lang of beschadigt?

Ik weet het niet precies maar uit ervaring kun je beter beneden de 1 meter blijven.

Ik weet het niet precies maar uit ervaring kun je beter beneden de 1 meter blijven.

volgens mij zit ik daar al over :eek:

ik ga dus even vragen als ik tele 2 bel of ik die moet verkleinen.

maar warom zou de download snelheid dan sneller worden als de kabel kleiner is. gwn nieuwschiering

Een UTP kabel mag ik tot 90 meter certificeren.
Wil niet zeggen dat 110 mtr niet werkt.
En binnenshuis kun je de verbinding zelfs al met aan-elkaar-geknoopte-niet-getwiste-vuilniszak-bindertjes maken.

Alleen als de kabel sluiting maakt heeft dat veel invloed.

Praten we over een groot systeem, met 100 pc's, dan krijg je pas te maken met lengte, radius (bocht in de kabel), knikken, plat-gelopen kabels, tl-verlichting, 230 volt in de buurt, etc.

Edit: binnen 1 mtr blijven? Ohw? Tel je de lengte van de ptt-kabel in de straat er ook bij?

Laatst bewerkt:
max lengte is iets minder dan 100 meter..
heb hier 20 liggen en ook niet echt problemen mee verder :p

beneden de 1 meter voor een utp kabel is wel erg weinig hoor

Een UTP kabel mag ik tot 90 meter certificeren.
Wil niet zeggen dat 110 mtr niet werkt.
En binnenshuis kun je de verbinding zelfs al met aan-elkaar-geknoopte-niet-getwiste-vuilniszak-bindertjes maken.

Alleen als de kabel sluiting maakt heeft dat veel invloed.

Praten we over een groot systeem, met 100 pc's, dan krijg je pas te maken met lengte, radius (bocht in de kabel), knikken, plat-gelopen kabels, tl-verlichting, 230 volt in de buurt, etc.

Ok dus het verkleinen van de kabel hoef ik niet te doen.:D

Jep maar vanaf de isra naar de modem moet het liefst zo kort mogelijk, vanaf de modem naar een computer/switch kun je wel 100 meter halen. maar dat ligt idd weer waar de kabel langs loopt.

Dus de telefoonlijn naar de modem, niet vanaf de modem naar de computer

Laatst bewerkt:
Het advies is altijd om tussen ISRA en modem zo kort mogelijk te houden maar dat wil niet zeggen dat een lange kabel niet werkt. Bij mijn ouders ligt 10 meter tussen ISRA en modem (als het niet meer is) en die heb ik nooit horen klagen.

Aangezien we niet weten waar de TS voor betaalt weten we ook niet of de snelheid die hij krijgt correct is. daar zullen we binnenkort uitsluitsel over krijgen.

Ja ligt ook aan de kwaliteit van de kabel en de modem.

Was laatst bij mensen en de monteur had ook 10 meter kabel neer gelegt maar daar werkte het voor geen meter

Opgelost

Opgelost.:D

We hebben tele2 gebeld ze zijden dat wij een mb internet snelheid hadden.
bij onze status stond 10mb
maar dat komt omdat als je onder de 10 mb internet hebt ze altijd 10 mb leveren alleen kan je maar 1 mb gebruiken.

de downlaod snelheid klopte dus ook 1mb : 8 = 125
daarom haalde ik ook maar toppen van 120 kbps

maar omdat het zo sloom is nemen we nu ander internet :) 3MB Download snelheid:D

Bedankt voor alle hulp:thumb:

waar woon je?

als je in nederland woont zou ik persoonlijk overwegen iets sneller te nemen aangezien 3mb nog weinig is..

en je daar meestal zelfde prijs voor betaald als 20

waar woon je?

als je in nederland woont zou ik persoonlijk overwegen iets sneller te nemen aangezien 3mb nog weinig is..

en je daar meestal zelfde prijs voor betaald als 20

ik woon in nederland.

maar omdat wij een 4 in een pakket hebben dat heel goedkoop is. kunnen we niet veel hoger krijgen voor het zelfde geld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan