download/upload functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvandepeut

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
hey

Ik wil heel graag op mijn site de volgende functie.
Ik wil graag .rar bestanden uploaden naar mijn server.
Nu wil ik heel graag dat alle bestanden automatish in een download sectie van mijn site komt te staan zodat andere mensen die kunnen downloaden. (weet niet hoe ik dit kan instellen)

op mijn server draaite alle mogelijkheden van programmeertalen op webgebied html-php-mysql-javascript-enz....

Op de achtergrond bij mij draait joomla cms.

Laatst bewerkt:
heey pvandepeut, :)

Bedoel je soms dat alle bestanden die je wilt uploaden, in èèn map moeten komen te staan, of wil je als je een bestand hebt upgeload, dat er automatisch een link wordt aangemaakt waar de mensen het kunnen downloaden? :shocked:

greetz, kevboy09 :thumb:

nou ik wil als ik iets geupload heb dat er automatish een link komt zodat iedereen hem han downloaden

Dit zal het wel doen ;)
PHP:
<?php 
  $hoofdmap="./upload"; 
  $aantal=0; 
  if($handle = opendir($hoofdmap)){ 
    while(($read = readdir($handle)) !== false){ 
      if(($read != ".") and ($read != "..")){ 
        $rar[$aantal]=$read; 
        $aantal++; 
      } 
    } 
    closedir($handle); 
  } 
?> 
  <html> 
    <body> 
<?php 
  for($i=0;$i<$aantal;$i++){ 
    echo "<a href='./$hoofdmap/".$rar[$i]."'>".$rar[$i]."</a><br>\n"; 
  } 
?> 
    </body> 
  </html>

thanks voor het meedenken ik ga dit vandaag nog uit testen
je hoord het hier van me.

oke hep het allemaal toegepast.
het werkt bijna perfect.
ik zit nog met een probleempje
iedereen ziet de extenties. (.rar .zip)
weet iemand hoe ik die eruit kan filteren

Verander regel 18 in dit:
PHP:
echo "<a href='./$hoofdmap/".$rar[$i]."'>".substr($rar[$i],0,strlen($rar[$i])-4)."</a><br>\n";

oke dit werkt nu allemaal nu alleen nog de bestanden uploaden.
vroeger had ik een code die werkt maar nu werkt die niet meer.
(te oude php versie)
nu zoek ik een code die wel perfect werkt.
het liefst een waarmee je kan zien hoever hij is met uploaden want ik wil bestanden uploaden tot 200mb. als dit niet kan via de web server. er is ook een ftp server aanwezig. (linux)

Ga alleen JIJ bestanden uploaden? Want in dat geval kan je toch beter gebruik maken van een FTP-progje... In uiterste nood kan je zelfs uploaden met windows verkenner of zo :rolleyes::p

Als je ook jou bezoekers de mogelijkheid wil geven om bestanden te uploaden, moet je er natuurlijk wel een pagina voor voorzien

ik moet het in een webomgeving hebben want sommige (geregristreerde) gebruikers moeten daar toegang toe hebben maar wel van veel verschillende pc's inclusief scholen (waar je niets kan installeren zoals ftp progje's.

over die beveiliging maak ik me geen zorgen. niemand kan in die sectie komen alleen famili en vrienden van me.
en ik ben goed in chmodden.

Laatst bewerkt:
over die beveiliging maak ik me geen zorgen. niemand kan in die sectie komen alleen famili en vrienden van me.
en ik ben goed in chmodden.

Aangezien de user waaronder de websever draait ook schrijfrechten in de up/download load map heeft valt daar niet tegen te chmodden.

hij is zo beveiligd dat je alleen winzip en winrar bestanden kan uploaden dus succes als jij een php bestand wil uploaden. dan krijg je gewoon een foutmelding. "sorry, u mag alleen winrar en winzip bestanden uploaden.
dus mijn vraag is kan iemand helpen het volgende script te fixen. zie nieuw toptic. anders komen te veel vragen in een toptic.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=2452770#post2452770

iedereen hier heel erg bedankt voor de ondersteuning

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan