download via freenet.de

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Nieuwsgroepen.... één van de zonden van de 21e eeuw... :)

iedereen kent wel het gebruik van programma´s als Grabit en Newsleecher. Grote voordeel van Newsleecher is dat het met meerdere servers kan werken, zonder dat je daar zelf omkijken naar hebt. Met meerdere servers wordt één bestand opgehaald, wat de snelheid van het geheel wel ten goede komt.

In eerste instantie zal je de newsserver van je eigen provider gebruiken, of misschien een payserver waarvoor (periodiek) een downloadquotum koopt. Een andere oplossing is het gebruik van gratis servers. Probleem laat zich raden: betrouwbaarheid is doorgaans niet om over naar huis te schrijven, en/of om over de downloadsnelheden nog maar te zwijgen. Maar goed... ik gebruik Newsleecher, en een server meer of minder maakt dan ook niet uit.

Bekende gratis servers zijn Yottanews en Freenet.de. Yottanews geeft geen probleem, freenet des te meer. Ik krijg het niet aan de praat. Om van Freenet gebruik te kunnen maken moet je een account aanmaken, waarbij je bovendien een bestaand adres in Duitsland op moet geven. Gebruik van de newsserver middels door aanmelden met gebruikersnaam gebruikersnaam@freeenet.de en password password op poort 119, op 8 threads, zonder Group Command.
Jah.... in theorie moet het werken, maar ik krijg het niet voor elkaar. Is er iemand die het wel is gelukt?

Laatst bewerkt:
Nee, natuurlijk niet.... wie gaat er nou van nieuwsgroepen downloaden met een ouderwets telefoonmodem? Met 5kb/s? :eek:

Maar van dat dail-up modem klopt niet helemaal denk ik. Je kan immers newsread0 t/m newsread6 gebruiken, met elk 2 threads @ 32kbps. Dat kan een dail-up modem helemaal niet aan...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan