• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Download

Status
Niet open voor verdere reacties.
Uw code werkt inderdaad, doch na oproeping van deze URL en de downloading komt het scherm:
Downloads weergeven en beheren;
Hier staat inderdaad Data.txt met als keuze Opeen / Opslaan
Wanneer Opslaan wod gedrukt verandert Data.txt in Data (1).tekst
Dit zou Data.txt moeten blijven : overschrijven dus
 
En zijn we weer terug bij het begin. Als Internet Explorer een bestand download en hij vind in de download lokatie een bestand met dezelfde naam dan wordt er een nieuw bestand gemaakt met dezelfde naam en een nummer er achter. Het betekend dus dat het bestand data.txt al bestaat, daar waar IE het wil opslaan.

Ik kan het niet voor je testen omdat ik op de betreffende website niet kan inloggen.
 
Het lijkt mij allemaal een beetje vreemd, om reden dat dit al jaren heeft gewerkt en plots niet meer door die nummering.
Toch bedankt voor alle moeite die U voor mij hebt gedaan.
 
Ik stel vast dat bij het verwijderen van ALLE data.txt bestanden (het waren er intussen 79) en dan opnieuw begin deze code
inderdaad werkt.
Toch nog één hapering : Windows(bestand).Activate
hier krijg ik error 9 : buiten het bereik
Heeft U hiervoor enige oplossing?
Met dank
 
Welke waarde heeft de variabele "bestand"? Laat de code even zien waarin je die regel gebruikt.
 
Daarin staat dit:
' bestand = ActiveWorkbook.Name

De enkele quote maakt commentaar van die regel waardaar de variabele "bestand" geen waarde heeft.
De Windows() functie geeft er vervolgens de genoemde fout op.
 
Met twee ziet men meer dan met één !!!
Heb het '-teken weggehaald in het begin van mijn code en alles werkt.
Zeer bedankt Edmoor, zeker voor Uw geduld
Zet vraag "als opgelost"
 
Edmoor,


Kan bij Uw code :

On Error Resume Next
Kill "C:\Users\luc\Downloads\data.txt"
On Error GoTo 0

Niet worden uitgebreid opdat niet alleen data.txt word verwijderd doch ook alle genummerde data\txt
zoals data(1).txt en data(2).data enz.
 
Dat kan:
Code:
On Error Resume Next
Kill "C:\Users\luc\Downloads\data*.txt"
On Error GoTo 0
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan