Downloaden.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

kimswerd

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2015
Berichten
286
Krijg af en toe de melding dat mijn downloader.dll ontbreekt,hoe en waar kan ik die terug krijgen
 
Dit is een slechte startposting, maar ik zal (zie b.) je wat op weg helpen:
a. De titel van je vraag noemt downloaden.dll, maar je vraag zelf noemt downloader.dll
Dus welke dll gaat het over? (Zie ook b.) [Bovendien geeft de naamgeving van de dll geen enkele duidelijke indicatie bij welk programma het hoort.]
b. Download procexp.exe (=Process Explorer)
Zodra de melding weer ontstaat, laat de melding open staan en start procexp.exe (uiteraard (eenmalig) klikken op Agree om met de voorwaarden akkoord te gaan).
Sleep het "Vangnetje"/dreamcatcher (die rechts naast het "verrekijker" knopje) van procexp.exe over de melding. Je springt meteen in in procexp naar het proces dat die melding genereerde. Rechtsklik op dat proces en kies Properties... om meer informatie te zien over dat proces/programma.
Installeer dat programma dan opnieuw. Uiteraard moet het dan wel een gewenst programma zijn, dus niet een of ander malware/adware/virus.

Tijs.
 
Bedankt voor je snelle reactie,ik snap het hele verhaal niet omdat ik een beetje een leek ben op dit gebied.
Maar ik kreeg opeens de Windows upgrade assistent op mijn scherm en bij het openen kreeg ik de melding,download manager.dll ontbreekt??
 
Doe stap b. en geef ons (desnoods in schermafdruk) welke Properties erbij hoort.
Blijkt dat Windows10Upgrade.exe (of een variant, zoals Windows10Upgrade28084.exe) te zijn, dan hoeft die schermafdruk niet en kijk dan in de volgende paragraaf.

Mocht het de Windows 10 Upgrade Assistant zijn (zie eerste paragraaf), dan kun je hier de "Jubileumupdate nu downloaden" klikken en dan wordt de (hele) Upgrade Assistant gedownload, zodat je die kunt starten, zodat je (als je die start) het proces in werking kunt zetten.

Ik neem aan dat je dan verder die download***.dll niet nodig hebt. Ik heb in ieder geval geen enkel bestand op mijn W10 computer die qua benaming erop lijkt, en mijn W10 computer is helemaal bijgewerkt, incl. de Jubileumupdate.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Misschien gewoon beter dat je de 2de paragraaf van mijn vorige posting uitvoert, onafhankelijk of het je lukt om de Properties te achterhalen van het proces dat zich (blijkbaar) Windows Upgrade Assistant noemt.

Mogelijk verhelpt het meteen je probleem, en anders kunnen we daarna nog wel verder zoeken (Tip: Maak het Process Explorer venster niet maximaal groot, zodat je het kunt verschuiven tot naast de melding over downloaden.dll en je dus gemakkelijk het vangnetje over de melding kunt slepen).

Tijs.
 
Sorry,maar ik snap er niks van,heeft u een eenvoudiger oplossing
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan