downloaden door andere gebruikers voorkomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Berichten
780
Ik heb op mijn PC (Win7) meerdere gebruikersaccounts (voor mijn kinderen).
Het gebeurt regelmatig dat ik mijn PC moet opschonen (veel irritatie en nog veel meer werk) omdat via downloads van mijn kinderen allerlei troep in de vorm van toolbars, malware enzovoorts naar binnen komt.
Schijnbaar vergeten ze allerlei vinkjes tijdens het installatieproces uit te zetten of drukken ze op de Custom installation button waardoor deze zooi automatisch meekomt.
Kan ik (als administrator) bij de andere accounts het downloaden blokkeren of beveiligen met een ww?
Sorry als ik deze vraag in de verkeerde sectie heb geplaatst...
 
Ja kan adminstrator rights afpakken van de andere accounts en/of een sandbox installeren rond de downloads.

Ik gebruik optie 2 voor alle accounts (inclusief mezelf) en optie 2 extra voor de andere accounts. Alles wat je opstart vanuit "downloads" of de browser gaat automatisch in een sandbox. Als je permanent wat wil installeren moet je de installer met de hand uit de directory halen en buiten de sandbox opstarten. Met een klein macrotje is dan lang niet zoveel moeite als het klinkt.

Komt er rotzooi mee in de sandbox, leegmaken, sandbox restarten, alles weer normaal.
 
Werkt dat ook al je via de R-muis voor opslaan als in de browser kiest.. dat zou dus een work around zijn tov de default opslag plaats...?
 
@wampier: zodra ik mijn PC weer een beetje schoon heb zal ik eens kijken. Ben nu al 3 dagen via PCwebplus.nl bezig met het verwijderen van allerlei zooi :mad:
 
Laatst bewerkt:
@ andre, je kunt nooit de sandbox uit als je erin zit. Het proces dat de download start is namelijk in de sandbox en alles wat een sandboxed programma doet is ook weer automatisch sandbox.

Ik gebruik persoonlijk de betaalde versie van sandboxie, maar er zijn ook nog wat andere, lichtere programma's die veelal hetzelfde kunnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan