Downloaden internet valt uit + crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frietjemayo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 feb 2010
Berichten
1
Beste allemaal,

Ik heb het volgende probleem, misschien dat jullie bekend zijn met het probleem.(Ter info: Ik maak gebruik van een laptop)

Als ik een torrent al een tijdje aan heb staan kan het voorkomen dat het internet er in 1x uit klapt en dat de computer crasht(windows 7 Ultimate).
Dan krijg ik een blauw scherm met een lap tekst en zie je onderin iets op lopen naar 100%. Dit scherm blijft dan staan en dan moet ik de computer uit en aan zetten en utorrent 1.8 opnieuw opstarten om verder te downloaden. Echter dan duurt het meestal niet zo lang tot dat hetzelfde probleem zich weer herhaaldelijk met steeds kleiner wordende tussenpozen zich voor doet.

Het vreemde is echter dat ik dit nooit eerder gehad heb. Ik heb al een tijd glasvezel (onsbrabantnet) en in het begin in combinatie met een linksys 54G router. Die deed het perfect (ongeveer een jaar) tot dat dit probleem ineens op trad. Inmiddels heb ik een Linksys WRT320 N router (vanwege aanschaf nieuwe laptop met N-netwerk) maar het probleem blijft zich voor doen.

Nu is dit echter alleen bij draadloos en niet wanneer ik m'n laptop met een kabel vast leg aan de router en het draadloos netwerk uitschakel.

Nu is mijn vraag hoe hoe het kan dat het draadloos downloaden ineens problemen oplevert en hoe dit opgelost kan worden. DIt is overigens alleen bij torrents met hogere snelheiden het geval en niet bij norrmaal internet gebruik.

Mvg,

Maikel
 
Probeer 't is met TCP Optimizer voor Vista&Win7
Succes.
Edit: blijft 't probleem zich voortdoen dan zou ik in Utorrent de dowloadsnelheid beperken totdat hij niet meer crasht of het aantal gelijktijdige verbindingen beperken.Heb je binnen Utorrent wijzigingen aangebracht?Er is n.l een tweak in Utorrent om de downloadsnelheid op te schroeven.
Wordt je verbinding gedeeld met anderen?Heb je al 's een ander kanaal geprobeerd in de set-up van je draadloze router?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan