Downloaden kan wel, uploaden niet :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ecl1pse

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2003
Beste Medemens,

Ik heb een computer achter een netwerkje het is zo gebouwd

CABLE MODEM
-Server (AMD Athlon 650Mhz)
-- Switchbox 5 port
-- Client 1 (AMD Athlon XP 2000+)
-- Client 2 (AMD Duron 1,3Ghz)
-- Client 3 (Intel Pentium 3 1Ghz)
-- Client 4 (Intel Pentium MMX 233Mhz)

ok dit is dus ons hele netwerk nu zijn de 2 AMDs
Client 1 en 2 via dit netwerk op het internet aangesloten gewoon via MS Internet Sharing,
die andere 2 zijn alleen voor lan gamepjes

maar nu zit ik met het probleem als ik via MSN van iemand een foto krijg kan ik hem prima downloaden,

maar als ik die foto naar iemand anders wil sturen doet hij het gewoon niet al wacht ik 3 uur hij zegt gewoon dat hij verbinding aan het maken is,

heeft iemand een idee wat ik hiertegen kan doen ik heb toegang tot de server die staat gewoon beneden :)

Laatst bewerkt:
Heeft te maken met de NAT translatie. Soms kan je poorten daarvoor openzetten. Hoe deel jij je internetverbinding?

via ms internet connection sharing poorten openzetten voor games is me wel eens gelukt maar voor msn nog nooit :( weet je misschien of er een tooltje voor bestaat?

MSN file transfer gaat via de poorten 6891 t/m 6900.. of het helpt als je die open zet weet ik niet. Ik heb het iig nooit voor elkaar gekregen.

Als je persé bestanden wilt sturen zou je misschien een Linux router distro als smoothwall kunnen overwegen aangezien je daar als je een aantal aanpassingen maakt gewoon bestanden kunt sturen.

hehe, zelfde probleem hier..

LS,

Je moet inderdaad NAT of port forwarding gebruiken.. Ik heb al veel geprobeerd maar het is mij ook nog nooit gelukt.. Ik zelfs een keer alle porten op de router laten forwarden naar mijn client die wilde sturen met MSN..

Trek gewoon die kabel uit je router of server en chop hem in die client.. tada.. opgelost.. :P

Ik heb gezocht op het MSN protocol en daar alle poorten die ik tegenkwam in mijn router laten forwarden.. werkt ook nie.. ***** ZOOI!!..

Ik hoop dat iemand het antwoord wel weet.

Groet,
Boy

Voor msn file transfer zenden kan je iid poorten 6891 t/m 6900 gebruiken. Ik heb het werkend met msn5.0 en doordat ik poort 6891 tcp EN udp heb doorgemapt naar mijn pc in het netwerk.
Als je maar 1 poort doormapt kan je maar 1 file zend sessie per x gebruiken. Ik weet niet of het werkt als je bijvoorbeeld poort 6891 naar pc1 mapt , 6892 naar pc2 , 6893 naar pc3. Je kan dit wellicht proberen.

Grtz Fatty

oh ja ik werkt btw niet met Ms internet sharing. Ik heb een getweaked alcatel STH adsl modem staan die als router functioneerd.

Geplaatst door F@tbastard
oh ja ik werkt btw niet met Ms internet sharing. Ik heb een getweaked alcatel STH adsl modem staan die als router functioneerd.

Ik heb ook een Alcatel ADSL Ethernet modem, mij is het, ondanks aanwijzingen, niet gelukt. Ken jij een internetsite/pagina waarin een how-to staat?

Geplaatst door F@tbastard
Voor msn file transfer zenden kan je iid poorten 6891 t/m 6900 gebruiken. Ik heb het werkend met msn5.0 en doordat ik poort 6891 tcp EN udp heb doorgemapt naar mijn pc in het netwerk.
Als je maar 1 poort doormapt kan je maar 1 file zend sessie per x gebruiken. Ik weet niet of het werkt als je bijvoorbeeld poort 6891 naar pc1 mapt , 6892 naar pc2 , 6893 naar pc3. Je kan dit wellicht proberen.

Grtz Fatty

http://home.wanadoo.nl/vs_waart/alcatel/portmap.htm

Daarin staat hoe je een willekeurige poort mapt.

Maar zal ff expliciet uitleggen wat te doen voor msn file transfer.

telnet 10.0.0.138
nat (enter)
create (enter)
tcp (enter)
inside ip (enter) bijvoorbeeld 10.0.0.150
6891 (enter)
Je-externe ip (enter) bijvoorbeeld 213.85.155.83
6891 (enter)

Nu heb je voor tcp gedaan en nu dus nog ff voor udp poort.

create (enter)
udp (enter)
inside ip (enter) bijvoorbeeld 10.0.0.150
6891 (enter)
Je-externe ip (enter) bijvoorbeeld 213.85.155.83
6891 (enter)

dan ff saven

save (enter)

en ur ready.

als je nu meerdere sessies wilt gebruiken dan kan je bovenstaande ook doen voor tcp en udp poorten 6892 t/m 6900.

Hoop dat het duidelijk is.

Grtz Fatty

Ja, was al gelukt!!! Ik kreeg ineens een helder moment :D Ik had eerst vaste IP-adressen, maar aangezien er telkens andere PC's op het netwerkje kwamen heb ik DHCP aangezet, mijn PC had niet meer ip-adres 10.0.0.150 maar 10.0.0.151 :D :D Stupid me..

kan dit ook voor meerdere ip`s en meerdere poorten tegelijk? als je AL die poorten open moet zetten ben ik een eeuw bezig :( ik gah het desnoods vanavond even doen :D dat duurt wel even denk ik :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan