Downloaden Legaal?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sims
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sims

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 aug 2008
Ik heb een vraagje, is het downloaden van torrents legaal in nederland?
En uploaden is toch niet legaal.
Downloaden mag toch alleen voor thuis gebruik en niet voor kopieen en verkopen van een gekopierde game / film mag toch niet?

Daar zijn verschillende regels voor voor mp3, films, programma's, al dan niet met kopieerbeveiliging.

Een mp3 bijv; ik mag voor jou niet een kopie van een muziek cd maken, ik mag jou wel de cd lenen zodat jij zelf een kopie voor eigen gebruik maakt en mij het origineel weer teruggeeft. Het resultaat blijft hetzelfde alleen de werkwijze is anders. dit mag ook van een cd van de bieb bijv.

Het omzeilen van bijv DRM is altijd verboden, toch stappen veel muziekuitgevers van deze beveiliging af.... De oorzaak laat zich raden

Laatst bewerkt:
Ik heb een vraagje, is het downloaden van torrents legaal in nederland? Ja
En uploaden is toch niet legaal. Niet correct
Downloaden mag toch alleen voor thuis gebruik en niet voor kopieen en verkopen van een gekopierde game / film mag toch niet? Nee, downloaden mag altijd en verkopen mag nooit.

Het komt er kort gezegt op neer; vergeet wat dhr Tim Kuik van Brein en de linkse media roepen; ILLEGAAL downloaden bestaat (nagenoeg) niet. Ze roepen dit alleen maar om angst te zaaien.

ps,

Niet zo lang geleden stond er in de krant dat downloaders MEER films kopen dan niet-downloaders...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan