downloaden lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

nadinel21

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2009
Hallo,

Als ik een programma wilt downloaden in IE of Firefox download hij volgens mij wel, maar het kan ook zijn dat hij alleen op virussen scant. Maar ik kan het niet openen, dubbelklik werkt niet en rechtermuis + openen ook niet.
Als ik naar de folder ga waar de downloads horen te komen, zie ik niks staan!!!

Het is een Laptop Acer met Windows Vista. Ik ben al een paar dagen bezig met deze laptop (van vriendin). Er zat een grote virus op en die is er wel af.

Maar nu kan ik dus niks meer downloaden, heeel raar.

Kan iemand bij a.u.b. helpen?
Alvast bedankt

Hallo,

Als ik een programma wilt downloaden in IE of Firefox download hij volgens mij wel, maar het kan ook zijn dat hij alleen op virussen scant. Maar ik kan het niet openen, dubbelklik werkt niet en rechtermuis + openen ook niet.
Als ik naar de folder ga waar de downloads horen te komen, zie ik niks staan!!!

Het is een Laptop Acer met Windows Vista. Ik ben al een paar dagen bezig met deze laptop (van vriendin). Er zat een grote virus op en die is er wel af.

Maar nu kan ik dus niks meer downloaden, heeel raar.

Kan iemand bij a.u.b. helpen?
Alvast bedankt

Klinkt alsof het virus er dus niet af is.

En waar slaat deze zin op: "Als ik een programma wilt downloaden in IE of Firefox download hij volgens mij wel, maar het kan ook zijn dat hij alleen op virussen scant."

Dit zijn toch 2 verschillende dingen die totaal niets met elkaar te maken hebben ??

Mijn tip: complete windows reinstall, wel even back-upje maken !!

Een backup maken als er nog een virus aanwezig kan zijn? Lijkt mij dat je die met een backup ook weer terug zet.

Ja ook geen complete slimbo, alleen je belangrijke bestanden, ik heb in mijn leven nog nooit een geinfecteerd .doc bestand gezien.

en ik weet niet wat voor anit-spyware troep jij aanraad, gewoon free avg donwloaden als anti-virus en als back-up ad-aware, werkt super uit mijn ervaringen !!

en ik weet niet wat voor anit-spyware troep jij aanraad, gewoon free avg donwloaden als anti-virus en als back-up ad-aware, werkt super uit mijn ervaringen !!

Kijk maar eens goed op dit forum, deze programma's worden door velen aangeraden en werken zeer goed.

heey mensen bedankt voor jullie reactie´s

Alles wat ik download wordt automatische eerst gescant op virussen.
Dit is niet mijn eigen laptop, maar van een vriendin van mij. Ze vroeg of ik even wou kijken, maar dit wordt voor mij wel erg moeilijk.

Ten eerst heb ik al met Malwarebites gescant en die heeft dus die virus eraf gehaald. Daarna voor de zekerheid nog een keer gescant en toen vond hij niks meer. Ook met AVG gescant, vond ook niks meer.

Ik weet dus niet hoe je een backup moet maken, en hoe je vista eraf gooit en er weer opnieuw op zet. Ikzelf heb geen cd van Vista, moet dat dan even vragen aan mijn vriendin of ze er 1 heeft, want vista zat al op de laptop.

Zouden jullie mij dan kunnen helpen daar mee?

ps. Ik kan dus geen andere dingen downloaden....omdat dat niet meer werkt

Laatst bewerkt:
Jahoor wil best helpen.

Met een back-up bedoel ik gewoon je belangrijke word documenten en e-mails, adresboek, enz even op een externe harde schijf opslaan, een complete back-up heeft geen zin omdat zoals lita112 al zegt dat je dan je virus of beschadigde bestanden dan weer meeneemt op je verse windows installatie.

oke dit gaat echt als een newbie klinken, maar hoe maak je een backup en waar zet je het neer?
Als ik dat dan gedaan heb, hoe verwijder ik vista dan en alles?
Het erop nieuw opzetten lukt vast wel, als ik eenmaal een cd gevonden heb dan:D

;) Dit bedoel ik: Met een back-up bedoel ik gewoon je belangrijke word documenten en e-mails, adresboek, enz even op een externe harde schijf opslaan.

Alle belangrijke documenten selecteren en dan kopieeren (CTRL-C, snapje) dan op een externe harde schijf (kosten geen drol meer en leveren meer op dan je ervoor betaald) een mapje aanmaken en de documenten plakken (CTRL-V).

Via uitlook moet je gewoon je contacten uit het adresboek selecteren, en deze op dezelfde manier naar een mapje op de externe harde schijf zetten.

Eigenlijk alles gewoon even kopieeren plakken.

Bij problemen hoor ik het wel.
suc6 :thumb:

ooooh oke zo! maar ja dan moet ik wel een externe harde schijf hebben :cool:
en daarna een vista cd vinden.

Is er echt geen andere mogelijkheid?

Als je Firefox gebruikt, probeer dit is:
Ga naar Extra>Opties>Tabblad Algemeen. Zet een vinkje voor ''Mij altijd vragen waar bestanden worden opgeslagen'' en voor ''Downloadbeheer tonen tijdens het downloaden''. Sla je volgende download is op op het Bureaublad. Tijdens het downloaden verschijnt nu het Downloadbeheer van Firefox. Dubbelklik op de download als hij klaar is. Opent hij het nu wel? En staat de download op het Bureaublad?
Als dat niet werkt, probeer dan je browser is te herinstalleren. Het lijkt me stug dat er een complete herinstallatie van Windows nodig is.

Laatst bewerkt:
Als je Firefox gebruikt, probeer dit is:
Ga naar Extra>Opties>Tabblad Algemeen. Zet een vinkje voor ''Mij altijd vragen waar bestanden worden opgeslagen'' en voor ''Downloadbeheer tonen tijdens het downloaden''. Sla je volgende download is op op het Bureaublad. Tijdens het downloaden verschijnt nu het Downloadbeheer van Firefox. Dubbelklik op de download als hij klaar is. Opent hij het nu wel? En staat de download op het Bureaublad?
Als dat niet werkt, probeer dan je browser is te herinstalleren. Het lijkt me stug dat er een complete herinstallatie van Windows nodig is.

Gozer als je nou eerst de hele topic leest, er heeft een groot nasty virus opgezeten wat er misschien nog steeds zit, dan is een windows reinstall toch echt handiger.

ooooh oke zo! maar ja dan moet ik wel een externe harde schijf hebben :cool:
en daarna een vista cd vinden.

Is er echt geen andere mogelijkheid?

Ja dat is er wel, maar met deze optie ben je er zeker van dat je pc weer zo goed als nieuw presteert, het is simpelweg het handigste :thumb:

idd zonder cd kom je niet ver denk ik :P

ik krijg zaterdag een vista cd. Dus dan kan ik pas alles doen.
Zou je mij wel alvast kunnen uitleggen, hoe ik vista herinstalleer? hoe ik het eraf gooi enzo...

Alvast heel erg bedankt!

Moet er ook bepaalde programma's op de back up, echt belangrijke? Er zit namelijk allemaal Acer programma's op. Van de laptop zelf. Moet ik die ook bewaren?

Laatst bewerkt:
Mooi zo, installatie spreekt voor zich, gewoon opnieuw installeren de HD legen gaat automatisch.

Nee, Acer programma's zoals drivers moet je even via google zoeken, kom je er echt niet uit even zeggen.

Suc6 :thumb:

hey ik heb de cd, maar als ik hem erin doe gebeurd er niks :(
Er staat ook niks bij mijn computer.....

Hier staat beschreven hoe je dit aanpakt: http://www.schoonepc.nl/

Goed lezen, want ook het maken van een backup word behandeld. Let wel, een virus kan mee gaan met de backup en zo weer terug komen op de pc. Bewaar alleen de belangrijke bestanden, programma's moet je toch opnieuw installeren.

Je zult in de bios aan de slag moeten zodat de pc kan opstarten van de vista cd. Vanuit windows zelf kan je niet herinstalleren. Dus in de bios, de cd/dvd drive als eerste bootdevice zetten.

Mocht dit alles nou boven je pet gaan, vraag dan eens in jou buurt of mensen hier ervaring mee hebben of breng de laptop naar de lokale pc boer. Kost misschien wat, maar dan weet je wel dat het goed zit (hopelijk'.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan