Downloaden met Newsleecher/Grabbit

Status
Niet open voor verdere reacties.

huijko

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2007
Berichten
5
Ik heb een vraag aan jullie, wie weet en hopelijk kan iemand mij helpen

Ik download al een tijd via newsgroupen, Ik ben begonnen met newsleecher,

Nu is er echter een groot probleem tijdens dit downloaden, Iedere keer als ik mijn pc aan laat staan om te downloaden slaat deze geheel vast. (kan mijn muis niet meer bewegen en kan geen andere acties meer ondernemen dan de reset knop op de pc) Het tijdstip van vastslaan is iedere keer anders. (kan na een uur al maar soms ook pas na 7 uur)

Eerst dacht ik dat dit lag aan newsleecher, dus begon met downloaden met grabbit. Hier trad helaas hetzelfde probleem op. Als laatste heb ik mijn computer geformateerd en alles opnieuw geinstalleerd, maar helaas weer hetzelfde probleem.

Heeft iemand van jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen?
(ik werk via een draadloos netwerk weet niet of dit invloed kan hebben op het vastslaan?)


alvast bedankt,
 
Probleem met newsgroepen

Ik heb een tijd geleden ook al een vraag gesteld over mijn probleem, maar heb het nog steeds niet opgelost en hoop echt dat een van jullie mij verder kan helpen.

Mijn pc bevriest elke keer als ik van newsgroepen download het maakt niet uit of ik grabbit/ newsleecher of enig ander newsgroepenprogramma gebruik. Het tijdstip van bevriezen kan varieren van een half uur tot pas na 8 uur.

Ik heb al enkele dinge geprobeerd om het op te lossen maar het probleem blijft zich voordoen:

- ik heb al de temperaturen gecontroleerd en het stof verwijderd, dit is echter niet het probleem
- ik heb al een memtest gehouden deze heeft geen fouten in mijn geheugen geconctateerd
- ik heb alle drivers en zelfs de bios geupdate dit heeft echter nog steeds geen effect

Heeft iemand een idee hoe ik het probleem kan oplossen.

alvast bedankt..
Huijko

ps.(kan het te maken hebben met router instellingen, of laat dat de pc niet bevriezen.)
 
'bevriest' hij ook als je hem een zware bewerking van langere tijd laat doen?
Of bijvb downloaden via p2p of wat dan ook. cpu laten werken voor seti@home ...
 
Nee het is echt puur en alleen als newsleecher/ grabbit aan het downloaden is. Wanneer deze programmas open staan zonder te downloaden dan bevriest de pc ook niet.
 
Ik heb 2 vragen even samengevoegd. Kan misschien even raar lijken qua volgorde.
In het vervolg mag je gewoon verdergaan bij je oude vraag en niet een nieuwe maken. :)
 
ik heb de beide proggies niet dus kan alleen 'stom' het probleem ook in google zetten en woordjes vervangen. En natuurlijk zijn er meer mensen die het hebben maar die geen oplossnig hebben :)

Zou het kunnen dat je anti-adaware progs hebt lopen die in combinatie met je grabbit ervoor zorgen dat het systeem op tilt slaat?
probeer dat eens een dag!

of, (op je eigen risico, maar als je in de tussentijd niets anders doet en niets opent moet het geloof ik geen probleem zijn) disable je AV en ga dan iets downloaden via grabbit.

yup, wegstrepen van mogelijke oorzaken :)
hardware is het dus zeker niet.. toch?
 
Het is voor mijn gevoel idd een software conflict maar heb geen idee hoe ik deze kan vinden. Heb namelijk mijn pc ook al een keer geformateerd en opnieuw geinstalleerd, en zelfs dan blijft het probleem zich voordoen.

ook de AV heb ik al een keer uitgezet.

iig bedankt voor degene die mee denken/ zoeken naar de oplossing van mijn probleem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan