Downloaden met uTorrent

Status
Niet open voor verdere reacties.
nee het is niet illigaal maar het ligt aan de software of film die beschermd is met auteurs rechten of copyright. dus het is afhankelijk wat je download of je illigaal bezig ben ja of nee. maar ik neem aan dat je bedoeld om programma's/films te downloaden. die beschermd zijn met auteurs rechten.

Voorheen was downloaden niet illegaal, alleen het uploaden (terugdelen).
Een aantal weken geleden deed een rechter echter de uitspraak dat downloaden ook illegaal zou zijn.
Blijft twijfelachtig dus... :confused:

het ligt er aan wat je download bijv freeware mag je gratis downloaden en is door de maker van het programma vrijgesteld voor download

Brein zegt hierover het volgende:

Downloaden van muziek en films mag, mits dat uitsluitend voor eigen gebruik, op beperkte schaal en zonder direct of indirect commercieel oogmerk gebeurt. Dit geldt niet voor interactieve software, waaronder ook computerspellen. Die mogen helemaal niet zonder toestemming gedownload worden.

Films downloaden mag dus in Nederland, aanbieden (uploaden) van films via uitwisselingsprogramma’s (P2P)zoals Bittorent mag echter niet!

Bij Bittorent wordt het bestand dat je download namelijk automatisch weer aangeboden, en deze functie is niet uit te schakelen.

dus met uTorrent downloaden mag eigenlijk niet omdat je daarbij automatisch ook upload...

Dat heb ik al eens geprobeerd, maar het werkt niet zo goed. want ik heb chello als provider en die heeft geen goeie nieuwsserver.

Chello biedt geen nieuwsserver aan voor binaire bestanden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan