Downloaden met Vuze duurt lang

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderisbestok

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2009
Berichten
240
Ik ben iets aan het downloaden met Vuze dat is een torrent download progamma. Alleen is ie zo langzaam hij is een halfuur bezig en heeft nog maar 10 mb :p hoort dit of heb ik een te slome Torent genomen?

Mod: Wanneer je vraag is opgelost dien je deze niet weg te halen. Zo hebben andere gebruikers er niets aan wanneer ze niet weten wat de vraag was.
 

Bijlagen

  • vuze.bmp
    45,3 KB · Weergaven: 132
Laatst bewerkt door een moderator:
Staat er bij vuze een groen of rood symbool onderaan

is die groen? Waarschijnlijk heeft die niet genoeg seeders (delers)

is die rood? zoja dan heb je poorten nog niet geforward, als je even vertelt welke router + versie je hebt dan kan ik het even uitleggen.

En ik ben niet zo'n fan van vuze, ik zou persoonlijk eerder utorrent nemen. Veel lichter voor je pc en overzichtelijker en beter in mijn ogen.
 
En dan nog kijken hoeveel seeders en leachers er zijn voor de torrent. Hoe minder is vaak ook hoe langzamer. En geen seeders betekkend dat je het bestand naar alle waarschijnlijkheid niet volledig gaat krijgen.
 
Bedankt

Bedankt dat jullie me wilden helpen. Ik kreeg vandaag een mailtje van Vuze dat er een storing was ofzo. Maar dat het nu weer was opgelost. Hij is nog steeds niet heel snel maar dat komt omdat ik het op mijn eigen computer doe. (is nogal langzaam)

Gr Sander
 
Het kan nog veel sneller ook al is het je eigen computer.
Staan je poorten open, zo niet zeg even je router + versie dan zal ik het heel simpel uitleggen. dan download je vaak 10x zo sneller.
Je kan zien of ze open staan, als er bij vuze een groen teken (symbool) staat onderaan, is die rood dan is die nog dicht.
 
Laatst bewerkt:
Je snelheid is inderdaad niet zozeer afhankelijk van je pc, maar van je internet verbinding.

Geef daarom ook antwoord op de vragen die jou gesteld worden en misschien krijgen we de snelheid daarna wel hoger...
 
Vraag verplaatst vanuit "Overige Software" + titel gewijzigd

"Vuze" zegt niets over je probleem, graag de volgende keer een titel gebruiken welke dat wel doet
 
Dank

Sorry maar dat van die router kan ik niet zeggen mag niet. Ik vind het ook jammer maar sorry kan het niet op een andere manier??? Dat je gewoon zegt hoe het sneller kan???
 
Laatst bewerkt:
Router mag je niet zeggen? waarom mag je dit niet zeggen. Als je een routermerk + versie weet kan je er niks bij alleen kan ik het jou uitleggen. (portforward is erg onduidelijk)
 
Router mag je niet zeggen? waarom mag je dit niet zeggen. Als je een routermerk + versie weet kan je er niks bij alleen kan ik het jou uitleggen. (portforward is erg onduidelijk)

Ja, ik weet het, maar als TS niet mag vertellen welke router hij heeft... Begrijp het trouwens ook niet, merk en type, alsof wij daar verder iets mee kunnen, naast het helpen met het openen van de poort...
 
Ik weet het

Ik weet het wel. Alleen me moeder gelooft het niet. SNAP JE??? Ik zou het wel willen vertellen doe het wel via die site. Nou dankjulliewel:thumb:
 
Gaat erg moeilijk als ik niet weet welke. Ik sluit me af bij dit topic. Succes verder
 
allereerst even utorrent downloaden, www.utorrent.com

Allereerst ga je naar Utorrent:

-Options
-Preferences
-Connection

Nu vul je bij Port used for incoming connections: 50005

Nu druk je op Apply en dan op Oke.

Nu ga je je poorten in je firewall open zetten,

(Heb je XP)
Ga naar start / mijn netwerklocaties zie je staan, klik met rechtermuisknop erop dan eigenschappen / je ziet een pctje / klik met rechtermuisknop op pctje / eigenschappen / geavanceerd / instellingen / uitzonderingen / poort toevoegen .

(Heb je vista)
Kijk even hoe je er komt bij deze link,,, wel gewoon de info invullen die hieronder staan http://windowshelp.microsoft.com/Windows/nl-NL/help/4da18300-9044-47b6-9038-595c78db81ab1043.mspx )


bij naam: Utorrent1

poortnummer: 50005

en dan TCP en dan oke

Nu doe je nog keer poort toevoegen, alles gewoon hetzelfde maar nu doe je UDP aanvinken en dan oke

Nu herstart je je pc

-----------------------------------------------------------------------------
NU GAAN WE POORTEN IN JE ROUTER OPEN MAKEN
--------------------------------------------

om in je router menu te komen doe je het volgende

Ga naar start -> uitvoeren
typ daarin cmd en druk op enter
dan krijg je een zwart schermpje, typ daarin ipconfig en druk op enter
vul nu het adres dat bij "Standaardgateway" staat in in je browser, en
vul het wachtwoord gebruikersnaam
in (meestal is gebruikersnaam en wachtwoord admin) (of username kan ook zijn sweex en de wachtwoord is dan mysweex
dan moet je normaal een pagina van je router krijgen


Ga naar Forwarding
Klik op virtuel server
Klik op Add new

Service port: 50005
Ip Adress: ga weer naar start / uitvoeren / cmd / ipconfig. Wat nu bij IP adress staat moet je daar invullen
Protocol: All
Status: Enabled

Klik op Save


HERSTART JE PC, START UTORRENT (LAAT HEM EVEN EEN MINUUT AAN VOORDAT JE OP DEZE LINK KLIKT. http://www.utorrent.com/testport.php?port=50005

En staat die open volgens bovenstaande link?
 
Dankje

allereerst even utorrent downloaden, www.utorrent.com

Allereerst ga je naar Utorrent:

-Options
-Preferences
-Connection

Nu vul je bij Port used for incoming connections: 50005

Nu druk je op Apply en dan op Oke.

Nu ga je je poorten in je firewall open zetten,

(Heb je XP)
Ga naar start / mijn netwerklocaties zie je staan, klik met rechtermuisknop erop dan eigenschappen / je ziet een pctje / klik met rechtermuisknop op pctje / eigenschappen / geavanceerd / instellingen / uitzonderingen / poort toevoegen .

(Heb je vista)
Kijk even hoe je er komt bij deze link,,, wel gewoon de info invullen die hieronder staan http://windowshelp.microsoft.com/Windows/nl-NL/help/4da18300-9044-47b6-9038-595c78db81ab1043.mspx )


bij naam: Utorrent1

poortnummer: 50005

en dan TCP en dan oke

Nu doe je nog keer poort toevoegen, alles gewoon hetzelfde maar nu doe je UDP aanvinken en dan oke

Nu herstart je je pc

-----------------------------------------------------------------------------
NU GAAN WE POORTEN IN JE ROUTER OPEN MAKEN
--------------------------------------------

om in je router menu te komen doe je het volgende

Ga naar start -> uitvoeren
typ daarin cmd en druk op enter
dan krijg je een zwart schermpje, typ daarin ipconfig en druk op enter
vul nu het adres dat bij "Standaardgateway" staat in in je browser, en
vul het wachtwoord gebruikersnaam
in (meestal is gebruikersnaam en wachtwoord admin) (of username kan ook zijn sweex en de wachtwoord is dan mysweex
dan moet je normaal een pagina van je router krijgen


Ga naar Forwarding
Klik op virtuel server
Klik op Add new

Service port: 50005
Ip Adress: ga weer naar start / uitvoeren / cmd / ipconfig. Wat nu bij IP adress staat moet je daar invullen
Protocol: All
Status: Enabled

Klik op Save


HERSTART JE PC, START UTORRENT (LAAT HEM EVEN EEN MINUUT AAN VOORDAT JE OP DEZE LINK KLIKT. http://www.utorrent.com/testport.php?port=50005

En staat die open volgens bovenstaande link?

Ja ze staan open en ik heb nog iets anders er bij gedaan en het is gelukt thanks
 
nieuwe pc engels

Ik heb een nieuwe pc een engelse maar dan kan ik netwerk locatie's niet vinden en snap ik er niks meer van
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien handig als je de status van de vraag even verandert, want de kans op een antwoord bij een opgeloste vraag is kleiner.
 
Misschien handig als je de status van de vraag even verandert, want de kans op een antwoord bij een opgeloste vraag is kleiner.

oooh dankje weet jij het antwoord trouwens en met portforward kan ik het niet doen want mij router staat er niet bij
 
Heb je intussen een nieuwe dan? Zelfde stappen als bij de vorige lijkt me gewoon.
 
Heb je intussen een nieuwe dan? Zelfde stappen als bij de vorige lijkt me gewoon.
ja ik heb een engelse maar er staat geen netwerlocatie's bij alleen dit: (zie plaatje)


(ps: het is word omdat hij anders te groot was.
 

Bijlagen

  • Doc1.doc
    77,5 KB · Weergaven: 42
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan