downloaden met wel 6 MB !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

deb's

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2001
Goedeavond allemaal,

Allereerst wil ik iedereen een prettige kerst en een gelukkig nieuwjaar wensen. Maar ook heb ik nog een vraag.

Sinds een paar dagen download ik soms bij dc++ wel met 6 of 7 MB p/s. Nu is dit eigenlijk wel te mooi om waar te zijn want nu heb je hele grote bestanden binnen een paar minuten binnen maar deze bestanden doen het niet. Bv een film kan ik niet afspelen want dan zegt mn computer dat hij beschadigd is. Ik heb er meerdere geprobeerd maar ze doen het allemaal niet.

wie weet hoe dit komt?

groetjes
Debby
:8-0:

Ik heb dit ook wel eens gehad, schijnt een fake file(nep bestand) te zijn.
Het is ook te mooi om waar te zijn een DVD in twee minuten binnen.:p

Geplaatst door crash
Ik heb dit ook wel eens gehad, schijnt een fake file(nep bestand) te zijn.
Het is ook te mooi om waar te zijn een DVD in twee minuten binnen.:p

Ja idd. Nu is chello wel iets sneller geworden, zeggen ze maar dit zou wel erg snel zijn.:D .

Wel raar dat dit sinds deze week is, ik heb nooit eerder meegemaakt. En niet alleen bij dvd's maar ook bij spellen.

thanxx voor je antwoord:thumb:

Ik gebruik al heel lang Direct Connect en nu DC++.
Het zijn nagenoeg dezelfde programma's alleen DC++ is de opensource versie.(en beter)
Met beide programma's heb ik dit al vaker gehad.

Wat zijn de instellingen(username enz) van DC++.

Hoe moet ik erachter komen welke server ik moet hebben?

Alvast bedankt.

Dit verschijnsel schijnt te komen doordat bij dc de bestanden gecomprimeerd worden voordat ze worden verzonden (iets wat telefoonmodems ook vaak doen).

Fake bestanden bestaan voor het grootste deel uit nullen en zijn dus enorm te comprimeren. Een fake bestand van 10 GB zou je theoretisch tot een of twee MB kunnen verkleinen.

Omdat het bestand weer aan de ontvangstzijde wordt uitgepakt, lijkt het dus of je zeer snel download.
In feite sta je alleen maar rommel binnen te halen.

Zodra je ziet dat je dergelijke snelheden haalt, kun je het beste de ontvangst afbreken en eventueel de beheerder van de server waarschuwen. Dan wordt het bestand verwijderd.

Geplaatst door Fat_Tony
Wat zijn de instellingen(username enz) van DC++.
Hoe moet ik erachter komen welke server ik moet hebben?
Vaak wordt er bij een server(hub) uitgelegt hoe ze het willen hebben.
Username mag je zelf verzinnen, maar vaak moet je er je verbinding/provider voorzetten op een bepaalde manier.

Bijvoorbeeld:
[Chello]username

E-mail en beschrijving is niet noodzakelijk.
Onder die invul velden moet je nog je verbinding instellen.
(28.8kbps, ISDN, Cable, DSL, enz)
Je moet daar jou type verbinding aangeven.

Hoe meer je deelt(shared), hoe makkelijker je op de grotere servers kunt inloggen.(meer users)

Zelf maak ik veel gebruik van de Scandinavische servers.
(Zweeds, Fins enz)
Hier heb je grote kans op een tegenpartij met een snelle verbinding voor je download.

Bij dc++ heb ik heel soms een download snelheid van 3 MB, maar helaas stopt de download er al mee voordat ik het hele bestand binnen heb! Maar dat deel wat ik gedownload heb is dan niet fake geweest want als het eenmaal klaar is dan doet alles het gewoon (bijv met spelletjes).
Dus ik breek zulke snelheden zeker niet af!

Gr Pam

Wat raar joh, bij mij deed alles het niet. Misschien heb jij gewoon mazzel gehad.

prettige kerstdagen

groetjes
Debby

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan