Downloaden nu wel of niet strafbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinflhs

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2014
Hallo, Ik heb vroeger gebruik gemaakt van Limewire en een poos niet meer gedownload. Is dit nu met de nieuwe wetgeving wel of niet strafbaar? En zoniet, welk downloadprogramma zou ik hiervoor het beste kunnen gebruiken?

Bedankt,

hein

Het is verboden (uit illegale bron), maar het wordt nog niet strafbaar gesteld voor individuele downloaders ;) (dat kan natuurlijk wel elk moment veranderen) Hoe je moet downloaden wordt hier niet besproken, dat is namelijk tegen de regels.

Het was via limewire of torrents meestal toch al strafbaar omdat je bij dergelijke programma's niet alleen download maar ook upload. En uploaden is altijd strafbaar geweest.

Downloaden is nog steeds niet strafbaar hoor. Zou ook mooi worden, om bijv. deze site op je beeldscherm te kunnen bewonderen zijn er toch echt wel een aantal bestanden vanaf de webserver gedownload.

Zoals bij wel meer dingen hangt het er dus maar helemaal vanaf wat je download en vanaf welke locatie en wat je met het gedownloade materiaal doet.

Ik ben zeker niet geïnteresseerd in illegale bestanden of dergelijke. Vroeger was het legaal i.v.m. de afdracht van beelddragers, nu is het dus twijfelachtig.

Bedankt voor de info.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan