Downloaden van Nieuwsgroepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikBooy007

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2007
Ik ben nog een ouderwetse "torrent-downloader". Maar de snelheid hiervan vind ik eigen te laag, aangezien mijn internet verbinding veel sneller is dan de snelheid die ik haal (verbinding is 40 mbit, haal max 500kbyte/s bij een goede torrent).

Nu wil ik wel eens kijken hoe het zit met nieuwsgroepen, ik heb al begrepen dat voor een goede server betaald moet worden, no problem. Maar wat is nou een server die jullie me kunnen aanraden. De zaken die ik download zijn vooral films en software. Snelheid is érg belangrijk.

Is het onredelijk om te verwachten dat ik ook daadwerkelijk ergens met 40 mbit kan downloaden (aangenomen dat m'n verbinding nergens anders door gebruikt wordt)?

Ik ben zelf een tevreden gebruiker van Eweka als betaalde server. Snelheid wordt niet altijd gehaald, wat meerdere factoren als oorzaak heeft. (Oude download en drukte) Eweke geeft 40Mbit op als volle snelheid, maar zit er regelmatig boven (48Mbit). Heb zelf een 60Mbit verbinding.

Hier vind je een hoop uitleg over nieuwsgroepen.
http://www.binaries4all.nl/beginners/

Dank je, die zal ik onthouden.

Andere suggesties zijn ook nog steeds welkom.

Ondanks dat andere suggesties welkom zijn adviseer ik je toch ook Eweka.
Ik heb een 50 Mb verbinding en die kan ik ten volle benutten met Eweka ondanks dat ze maximaal 40 Mb opgeven.
Verder gebruik ik Eweka al ruim twee jaar en heeft hij er nooit uitgelegen en dat zegt ook wat. Betalen via Ideal gaat perfect en is meestal binnen een minuut verwerkt. Wil je geen Eweka meer dan betaal je gewoon niet en no hard feelings van hun kant. Verder is het toegestaan dat je je account deelt en dat zie je ook niet altijd bij een news server.
Je kan dus je account delen en zo de kosten delen. Ik deel hem hier met mijn buren en betaal dus maar 3.75 per maand ;)

Aha, denk dat ik zo dan maar eens een accountje ga aanmaken :D

Hier ook een Eweka-accountje, ook al een paar jaar nu.

Nooit geen problemen, netjes reminders wanneer je account afloopt en daarbij direct een link om met iDeal te verlengen.

Volgende stap is welke newsreader je gaat gebruiken.

Ik gebruik hier SABnzbd+, werkt via webinterface en draait op Mac :)
"Vroeger" draaide ik op mijn Windows PC Newsleecher.

Grabit heb ik ooit ook nog gehad alleen had daar toen vaak problemen mee, kreeg ik alleen tekstbestandjes van 4GB ipv een DVD :rolleyes:

Dat zal ongetwijfeld nu verbeterd zijn.

Ik heb nu zowel SABnzbd+ als GrabIt geïnstalleerd, SABnzb kreeg ik nog niet helemaal werkende (misschien als ik er wat meer tijd in steek).

GrabIt staat zich nu uit te sloven ;) en die gaat lekker. Wat het uiteindelijke resultaat is en of ik het allemaal voor elkaar krijg tot het kijken van de film weet ik nog niet ;)

Misschien een beetje een noob-vraag, maar

ik zie bij veel films staan 1080p en PS3 ...

Het feit dat er PS3 bij staat, betekent dat ik ze niet op m'n PC kan kijken, 1080p kwaliteit klinkt namelijk wel goed ;)

PS3 is een Playstation 3 uitvoering. 1080P is full HD.

Oké, dus de versie waar PS3 bij staat zijn niet te bekijken op m'n PC?

Dacht het wel. Weet niet precies waar het voor staat, wat er zo anders is aan een PS3 download. Zelf gebruik ik gewoon PS3mediaserver en stream alles.

Oh, dacht dat die mediaserver hardware was :o

Eens even checken ;)

Nee gelukkig niet.:D Als je vragen hebt weet je me te vinden. Werkt zeer makkelijk en goed hier.

Oké, dus de versie waar PS3 bij staat zijn niet te bekijken op m'n PC?

Het is meer dat een PS3 niet alles kon/kan afspelen.
Veel films (en series) van goede kwaliteit worden in een MKV container aangeboden op het net. die zijn dan niet zonder meer af te spelen op een PS3.

PS3 bestanden zijn wel af te spelen op een PC (Als je de juiste codecs hebt natuurlijk)
Aangezien in een MKV vaak de AVC (h.264) codec voor video en de AC3 voor audio gebruikt worden, welke wel door de PS3 gelezen kunnen worden, is het een simpele handeling met bijvoorbeeld TSMuxer om zonder kwaliteits verlies de audio en video streams in een container te proppen die de PS3 wel aankan

Laatst bewerkt:
Oké, ik had je blijkbaar verkeerd begrepen... Ik dacht dat die mediaserver je in staat stelde om het PS3 formaat op je PC te bekijken... Maar dat is dus niet zo... En ik heb geen PS3 :(

Dus helaas :p

@Ellasar,

Wat een timing ;) Bedankt voor de uitleg. Dat is duidelijk :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan