Downloaden = verbinding weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

BuffaloBWA

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2005
Berichten
13
Hey allemaal,

telkens ik iets aan het downloaden ben (zowel gewone downloads als p2p downloads) valt mijn verbinding gewoon weg en moet ik mijn usb ethernetadapter even uit- en weer inpluggen wat uiteraard nogal vervelend is :confused:

Een paar weken geleden had ik nog een Tiscali adsl verbinding toen dit probleem begon maar dacht gewoon dat het zou opgelost zijn door te formatteren (hetgeen op die moment echt wel nodig was btw), niet waar dus... Maar aangezien ik de volgende week toch verhuisde en reeds een kabelverbinding had aangevraagd op m'n nieuw adres schonk ik er geen aandacht meer aan omdat ik dacht dat het dan wel in orde zou zijn, ook niet waar dus...

Ik hoop dat iemand kan helpen want het komt echt m'n kl...n uit :mad:

Nog enkele opmerkingen die van belang kunnen zijn:

Wanneer de verbinding weg valt en ik reboot heb ik nog steeds geen verbinding. Als ik de utp kabel die naar de usb ethernetadapter loopt uit- en weer inplug haalt het ook niets uit, ik moet dus echt de adapter uit- en inpluggen aan de usb connector.

Verbinding valt ook weg wanneer ik naar een zware pagina surf, bij pagina's vol foto's of thumbs bvb heb ik zowat 1 kans op 3 dat de verbinding niet wegvalt tijdens het laden van de pagina... Als ik zulke pagina's niet bezoek kan ik dagenlang surfen zonder probleem.

Somebody please help :)
 
Heb je misschien nog andere usb apparaten aangesloten, zoja haal deze er dan eens allemaal af en kijk of het probleem nog voorkomt.
Het kan zijn als je teveel usb apparaten hebt dat ze teveel spanning wegtrekken en dat bijvoorbeeld je usb modem zichzelf uitschakelt.
 
Je hebt opnieuw geinstalleerd begrijp ik, en je bent van provider veranderd en je hebt nog steeds het probleem.

Ik zou bijna denken dat het aan het modem zelf ligt. Dus dat deze niet goed meer is of dat deze nieuwere drivers nodig heeft. Heb je ook al een andere kabel geprobeerd? Of kan dat niet bij dit modem.

Het is maar een gok/idee hoor.:)
 
de kabel en de modem zijn nieuw (overstap van adsl naar kabel) dus ik schat het zowat onmogelijk dat er iets mis was met de oude kabels of modem en nu met de nieuwe hetzelfde maar toch al bedankt voor de hulp mensen:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan