downloadlimiet

Status
Niet open voor verdere reacties.

meelman

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
2.323
ik heb ADSL light via planet. Dat betekent dat ik een download-limiet heb van 1gb per maand. Nou staat er een leuk rekenvoorbeeldje op de site van planet:
In een maand van 30 dagen surft u elke dag naar gemiddeld 100 pagina's, downloadt u elke dag 1 MP3'tje van 5 MB en eens in de 2 dagen nog een een programma van 10 MB, bijvoorbeeld een nieuw chat of e-mail programma. Daarnaast mailt u natuurlijk elke dag en ontvangt u zeker 100 mailtjes per dag. In dit eenvoudige rekenvoorbeeld, van een zeer stevige surfer!, waarbij we uit zijn gegaan van een gemiddelde pagina grootte van 150 KB en een gemiddelde mail groote van 20 KB komen we dan uit op:
30 * 100 * 150KB = 450 MB
30 * 5 MB = 150 MB
15 * 10 MB = 150 MB
30 * 100 * 20KB = 60 MB
Totaal = 810 MB


Ik gebruik DU meter om mijn verbruik bij te houden. Wat blijkt nu: Als ik een file van 40mb download, registreerd DU-meter 45mb aan data-verkeer. DU-meter registreerd altijd 10-20 procent meer dataverkeer dan er (volgens de filegrootte) is.

Mijn vraag is nu: ligt dat aan DU-meter of aan de verbinding. Want als het aan de verbinding ligt is dat rekenvoorbeeld gewoon onzin en had ik beter voor een duurder abonnement kunnen kiezen.
 
Ik heb chello en geen download limiet goddank.
100 pagina`s per dag!!! die surf ik in een uurtje weg :D
( bij wijze van spreken )
Dan nog niet te praten over gemiddeld 4 films van 700 mb per maand en de kids natuurlijk gemiddeld 4 mp3tjes per dag , maak je dus niet sabbel om die DU meter maar neem een beter altenatief .

Maar nou praat ik voor mezelf misschien ben jij wat zuinige met je surf/download gedrag en kan ik voor de rest geen antwoord op je vraag geven .
 
Du-meter geeft een goede waarde weer. Buiten het bestand zelf komt er ook "nutteloze" informatie binnen. Denk aan dataheaders die aan elk datapakketje worden toegevoegd.

Het rekenvoorbeeld is in mijn ogen bij voorbaat onzin, wie download er nu slechts 1 mp3 per dag? Verder wordt het chatten niet genoemd, in een beetje chatsessie gaan er heel wat bitjes je computer in en uit.
 
Geplaatst door NZ1900
Waarom neem je geen zonnet, daar heb je geen datalimiet:
http://www.zonnet.nl/breedband/br_acties_breedb.html
en nog een keer 75 euro tikken aan de kpn zeker... Bovendien is KPN de enige leverancier van ADSL op mijn postcode dus zonnet Family (via Versatel) kan al nooit.
Du-meter geeft een goede waarde weer. Buiten het bestand zelf komt er ook "nutteloze" informatie binnen. Denk aan dataheaders die aan elk datapakketje worden toegevoegd.
Het rekenvoorbeeld is in mijn ogen bij voorbaat onzin, wie download er nu slechts 1 mp3 per dag? Verder wordt het chatten niet genoemd, in een beetje chatsessie gaan er heel wat bitjes je computer in en uit.
nou, ik heb mijn eigen rekenvoorbeeld gemaakt: het aantal pagina's dat ik per dag bezoek en mailtjes dat ik krijg vermenigvuldigd met de door hen gegeven waarden. Maar vooral bij gewoon wat internetten is de speling tussen de echte grootte van de pagina en de gedownloade grootte enorm.

Ik had achteraf gezien natuurlijk nooit Planet Light moeten nemen. Ik had er niet op gerekend dat mijn surfgedrag zo zou veranderen. En ik had geen rekening gehouden met online games. Ik ga iig Planet mailen over die afwijkende waarden en daarna overwegen of ik niet beter over kan stappen op een duurder abonnement.

wie download er nu slechts 1 mp3 per dag?
30 in de maand? Dat haal ik nooit...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Easy-abonn. bij Multikabel voor 25 euri p/m

Alvorens u de limiet van 500 MB per maand bereikt kunt u:
161 e-mails per dag versturen
én 161 e-mails per dag ontvangen
én dagelijks 21 webpagina's bekijken (als we uitgaan van 3 minuten per pagina is dit ruim een uur per dag surfen!)
én ruim 7 minuten per dag video kijken
én 27 minuten per dag audio luisteren
én ruim 6 minuten per dag (of circa 4 MB) aan software downloaden ( vele honderden ringtones van circa 5 kiloBytes)

Nou down ik heel matig (geen films e.d.) maar bezoek wel veel sites, ik weet niet of ik boven de limiet kom trouwens, nooit iets gehoord van Multikabel, bovendien krijg je als het goed eerst een waarschuwing, ik zou het ff afwachten.

Best wel goede uitleg hoe ze dit alles berekenen. Of is dat verschillend qua kabel versus ASDL?
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door meelman
en daarna overwegen of ik niet beter over kan stappen op een duurder abonnement.
Zit je dan zó extreem ver over die maandlimiet? Zolang Planet niet klaagt, zou ik me niet al te druk maken.
Ik heb in dit forum al meerdere keren gelezen over mensen die er ruimschoots overheen gaan zonder dat hun provider daar moeilijk over doet.
 
Geplaatst door dippy
Zit je dan zó extreem ver over die maandlimiet? Zolang Planet niet klaagt, zou ik me niet al te druk maken.
Ik heb in dit forum al meerdere keren gelezen over mensen die er ruimschoots overheen gaan zonder dat hun provider daar moeilijk over doet.
ik heb nog niets van planet gehoord, en de link waarmee je bij planet je verbruik kan bekijken doet het niet. Planet rekent 5 euro per gig waarbij je per meg betaald.

Nou, ik ben niet de enige met een pc hier in huis en mijn broer is een nogal fervent bezoeker van sites over voetbal en hij blijkt nogal veel te downloaden. Ik schrok dus nogal toen ik zag dat alle pc in huis samen zo ongeveer 4 gig aan data binnen hadden gehaald.
dan komt 34,95 euro + (0,005 x 2871mb) = 49 euro wel erg dicht in de buurt bij de 52 euro voor een duurder (en 3X zo snel) abonnement. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik ontzettend lang op ADSL heb moeten wachten en dat iedereen in huis met een gevoel van 'Eindelijk' eens lekker is gaan surfen en downloaden. Ik denk dat het in een normale maand een gb minder is.
 
Met meerdere pc's in huis en dan toch nog onder de 1 gig blijven? Ik heb net mijn verbruik gecheckt. Ik zit in 7 dagen al over de 7 gig.:eek: :p Maar ik heb ook heel veel uploaders. Ik mag tot 100 gig per maand.
 
Geplaatst door Tanja1968
Met meerdere pc's in huis en dan toch nog onder de 1 gig blijven?
mwah, moet kunnen:
mijn broer is maar één keer in de 3 weken thuis. Die pc wordt dus 1x in de 3 weken een weekend intensief gebruikt.

Dan is er nog een pc waar wel eens wat op wordt gesurft en verder alleen e-mail en bankzaken.

En mijn pc. Dus alles bij elkaar valt het nogal mee. Vorige maand bijvoorbeeld ook digitale foto's ge-upload naar het Kruidvat om te laten afdrukken.
 
Re: Hallo

Geplaatst door Mirandaonline
Bij Zonnet ADSL kent men geen datalimiet!!!

Je kan kiezen tussen verschillende abonnementen.

De één loopt over Versatel en de ander via KPN.
dat is al eerder gezegd en ik heb al duidelijk gemaakt dat dat geen optie is. Want dan moet ik toch nog 75 euro tikken. En bovendien zijn we dan al onze huidige e-mailadresse kwijt en dat is niet zo fijn...
 
Geplaatst door meelman

aansluitkosten bij de KPN

Waarom, je bent toch al aangesloten bij KPN, weliswaar via een andere provider, maar het ADSL loopt toch al via KPN.
 
Geplaatst door maestro12


Waarom, je bent toch al aangesloten bij KPN, weliswaar via een andere provider, maar het ADSL loopt toch al via KPN.
helaas werkt het zo niet volgens mij. Maar dan nog, de e-mailadressen allemaal opnieuw doen enz dat is ook niet echt makkelijk. Dan maar wat duurder...
 
Dan neem je toch

1. Zon Breedband Family met ZonTel
2x zo snel als andere ADSL aanbieders*. In combinatie met ZonTel voor € 29,- per maand.

Downstream: 512 Kbit/s Upstream: 128 Kbit/s
Vaste kosten per maand Prijs: € 29,- pm

Of

2. Zon Breedband Family
2x zo snel als andere ADSL aanbieders* voor € 34,- per maand.

Downstream: 512 Kbit/s Upstream: 128 Kbit/s
Vaste kosten per maand Prijs: € 34,- pm


Beide loopt via Versatel. Ik zag hier echter geen aansluitkosten bij, maar weet niet of Versatel die heeft. De kosten zijn zelfs ietsje lager dan de Lite versie via KPN.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan