downloadlimiet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door Mirandaonline
Ok, ik snap het nu. Tja, misschien dat ff bellen met Versatel help!
Even vragen of ze de wijkcentrale voor me aanpassen :D

Ik denk niet dat dat gaat werken. Er zijn wel van die verhalen over een wijk-drempel waarbij ze de toezegging willen dat minimaal 300 huishoudens in de wijk ADSL nemen. Maar aangezien er al ADSL via KPN beschikbaar is denk ik niet dat dat aantal te halen is...
 
Re: Hallo

Geplaatst door Mirandaonline
Bij Zonnet ADSL kent men geen datalimiet!!!
Leg mij eens uit waar dat staat.

Volgens mij staat er: Fair use policy. Geen datalimiet is heel wat anders. Zonnet heeft dus wel een datalimiet, alleen wordt die niet heel "hard" en begrensd neergezet.

Kortom: je info klopt niet.
 
Re: Re: Hallo

Geplaatst door headout
Volgens mij staat er: Fair use policy. Geen datalimiet is heel wat anders. Zonnet heeft dus wel een datalimiet, alleen wordt die niet heel "hard" en begrensd neergezet.
nou, je moet wel stevig over de schreef gaan (server oid) voor ze gaan zeiken bij een FUP...
 
Geplaatst door Tanja1968
http://www.zonnet.nl/breedband/ Klik overal maar op het actie aanbod. Er staat echt "geen datalimiet"
Tuurlijk, maar voordat je iets aanschaft lees je even verder: http://www.zonnet.nl/breedband/br_main_overzicht_breedb.html
Data limiet per maand: Fair Use Policy
En tuurlijk kun je discussieren wat wel en niet kan qua datalimiet (server etc), maar feit is dat je wel degelijk een datalimiet hebt.

Ga maar eens 24/7 films downen, zeker weten dat ze je dan wel even gaan wijzen op een limiet :D
 
Inderdaad. Ik vind dit ook oplichterij. Waar je de aanbiedingen kunt bestellen staat iets anders!:evil:
 
Ik vond het wel opvallend dus meld ik het hier even:

Ik gebruik nu DUmeter 3.0 en nu zit er veel minder verschil tussen de grootte van de file en wat ik daadwerkelijk download: maximaal 5% en hoe groter de file hoe kleiner het verschil. Dus DUmeter is niet zo precies als het lijkt...
 
Geplaatst door meelman
Ik vond het wel opvallend dus meld ik het hier even:

Dus DUmeter is niet zo precies als het lijkt...

Dit is niet helemaal waar volgensmij hoor,
korte verklaring waarom ik dit denk:
daar DUmeter down-en upload monitort en optelt:

Voor elke bestand wat je wil verkrijgen(downloaden) zal je pc een aanvraag(upload data) moeten verzenden.
Dat dumeter meer bytes weergeeft dan jij als bestandje binnenkrijgt is niet vreemd.

Zo zijn er meer voorbeelden (ICMP om te pingen e.d.), waardoor het normaal is dat DUmeter meer data weergeeft dan je praktisch overhoud.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door @temptation
Voor elke bestand wat je wil verkrijgen(downloaden) zal je pc een aanvraag(upload data) moeten verzenden.
Dat dumeter meer bytes weergeeft dan jij als bestandje binnenkrijgt is niet vreemd.
nee, het is idd logisch dat je meer dataverkeer hebt dan alleen de filesize zelf. Maar het lijkt mij logisch dat bij grotere donwloads die hoeveelheid relatief kleiner is. Dat was eerst niet zo. Nu wel. Bovendien week het eerst enorm veel af terwijl de waarden nu een stuk dichter bij elkaar liggen.
 
gisteren een mailtje gestuurd ivm datalimiet.

Onderstaand antwoord gekregen:

Vooralsnog is het niet mogelijk om te zien hoeveel data u verbruikt heeft. Als u hierdoor meer data verbruikt dan de limiet toestaat, zal dit nog niet in rekening worden gebracht.

Op dit moment kunnen wij nog geen uitspraken doen over wanneer de limiet gehanteerd gaat worden.


Dit is al sinds september vorig jaar zo, ik vraag me zelfs af of ze het wel voorelkaar krijgen.
Laten we hopen van niet
 
1 gb is niks jah dat spoel ik er zelfs doorheen (56k6 :(). Mss dat je wat hebt aan internetten.nl? Kijk bij archief en daar staat de top 5 goedkoopste asdl aanbieders. Zoek op wat beschikbaar is voor jouw postcode en ze je hebt alle abonomenten onder elkaar staan!! Best hadnig die site maar dan moet er wel asdl beschikbaar zijn bij jouw in de buurt (en das nie zo in bergentheim :(:(:():8-0:
 
Geplaatst door haakmeer
Dit is al sinds september vorig jaar zo, ik vraag me zelfs af of ze het wel voorelkaar krijgen.
Laten we hopen van niet
het is heel simpel (als je planet Internet hebt):

ga een keer per week naar deze pagina. Typ je gebruikersnaam in en als je de melding krijgt dat de dienst niet beschikbaar is kun je ongelimiteerd downloaden...
 
klopt het nog steeds wat meelman schrijft,wat betreft de link van planet?
we zijn nu een tijd later.

mario
 
Geplaatst door mario-angela
klopt het nog steeds wat meelman schrijft,wat betreft de link van planet?
we zijn nu een tijd later.
Nee. Op het moment krijg ik een foutmelding, maar normaliter een schermpje waar ik absoluut _geen_ nuttige info kan vinden ;)


Even terzijde: sinds het moment dat ik ADSL heb is de snelheid van mijn verbinding inmiddels verviervoudigd (naar 1024kbps) en mijn datalimiet vertienvoudigd (10GB)
 
kunnen de providers zien hoeveel je download?

als ik op de link klik en mijn inlog gegevens invul kom ik in het volgende scherm:

woensdag 03-03-2004 20:33

Specificatie verbruikskosten.
Specificatie van uw ADSL abonnement.
Specificatie verkeer/hits homepage.
Specificatie niet betaalde facturen.

maar ik kan nergens zien wat ik verbruikt heb.

mario
 
Je provider kan bijna alles zien wat je doet. Ze weten zeker hoeveel je download en upload.
 
Die specificaties zijn voor de inbeltijden. Als ADSL niet werkt kun je via een modem inbellen, dat kost wel extra.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan