downloads folder ledig op mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

Audass

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2014
Berichten
382
onverwacht merkte ikop dat mijn downloads folder geen items meer bevat. Ik heb dit euvel al eens voor gehad en dan zijn een paar leden, die mij hebben laten weten hoe ik het moet aanpakken om mijn items te recupereren. Hun voorstellen hebben mij niet geholpen. Uiteindeljk heeft mijn zoon de Time machine gebruikt. Dit zou ik willen vermijden maar eerder een eenvoudig software programma kunnen gebruiken.

Ik heb nu reeds en aantal uitgeprobeerd maar zonder succes !!

Met dank en vg

Audass
 
Time Machine? Dan heb je het vermoedelijk over een Mac?
 
Inderdaad ik heb hert over een Mac . Maar indien mogelijk ik zou die willen vermijden en verkies een andere methode aub


Mvg

Audass
 
Ik heb járen diverse Apple’s gehad en vond Time Machine ook niet altijd zo handig.
Toen tegen smartBackup aangelopen en dat jaren gebruikt, schijnt nog steeds gratis te zijn.
https://solesignal.com/smartbackup4/

(Kan niet testen omdat ik geen Apple meer heb)
 
Dank u ; ik zal het morgen uitproberen
Hopelijk niet indiscreet waarm Appleverlaten na zoveel jaren , prijs ???

Mvg en slaap lekker

Audass
 
Mijn eerste vraag is: ben je bestanden kwijt?

Een downloads folder geraakt niet zomaar leeg, tenzij je hem bewust leegt / de bestanden die erin zitten verwijdert. In het laatste geval zitten die vaak in de prullenbak. Kijk daar eerst eens.
Als daar bestanden in zitten die je niet wilde verwijderen, klik je op zo'n bestand met de R. muis knop waarna je een keuzemenu ziet, met daarin 'Zet terug'.

Als er in de prullenbak geen bestanden zitten, je bent werkelijk een aantal bestanden kwijt, en je kunt daarvan (een deel van) de naam herinneren, kun je hiernaar zoeken via het vergrootglas rechtsboven je Mac.

Eerlijk gezegd zou jij het meest geholpen zijn met iemand die even naar je computer kijkt. Ter plekke, of 'op afstand' via het programma Teamviewer.
Want de problemen waar je hier meestal over schrijft, zijn geen computer problemen - maar wat ze in het engels noemen: 'pilot error'..

De Timemachine is misschien een beetje 'eng', maar wanneer je werkelijk iets kwijt bent, en dit wilt recupereren, dan is Time Machine de makkelijkste manier, met de meeste kans op succes.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan