downloads opruimen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Audass

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2014
Besturingssysteem
MacIos
Beste mac gebruikers

Is er iemand onder jullie die een handige methode kent om de opgestapelde downloads op te kuisen.

Nu ga ik hiervoor naar open in finder en dan zie ik alle vroegere downloads. Jammer genoeg kan een mens zich niet altijd herinneren waarover een bepaalde download precies gaat en moet men de download aanklikken om de inhoud te zien. Maar eenmaal dit gedaan dan kan je zo maar niet simplelweg de file naar de trash overbrengen ? Of toch ??

Nu is het omslachtig : de download openen , lezen , terugsluiten en dan "move to trash"

Ik zou het graag efficiënter doen . Kan dit ????

Mvg

Audass

verwijder downloads

Goedemiddag

misschien heb ik mij niet duidelijk uitgedrukt ?

Er bestaat dus een folder downloads . In die folder wordt alles opgeslagen wat werd gedownload. Normaal zou het gedownloade een definitieve bestemming moeten krijgen in een of ander vak op de PC. Maar dit doe ik niet altijd. Zodat er zich veel files opstapelen in de "downloads". Nu wil ik deze af en toe eens opruimen en de files te dumpen in de trash. Met uitzondering uiteraard van diegene, die ik wens bij te houden.
Hiervoor open ik dan de downloads in " finder" waar ik dan alle files zie staan tenminste met hun naam. Maar enkel op de naam voortgaan om een opkuis te doen , dit vertrouw ik niet . Dus wat doe ik : ik open de file , bekijk de inhoud en indien niet interessant sluit de file en doe dan move to trash.

Dit vind ik een serieus omslachtige methode en daarom doe ik een navraag naar een meer eenvoudige werkwijze ??? Eenmaal de file geopend , vind ik nergens de mogelijkheid om die te "crashen" ??

Mvg

Audass

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan