Downloads verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

zarah173

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
Hallo allemaal, ik hoop dat dit de juiste plaats is om mijn vraag te stellen want ik ben nieuw hier:D
Sinds een maand heb ik een nieuwe HP comp met Vista Home Premium, de eerste week ging alles goed, maar nu kan ik sinds 3 weken helemaal niets meer downloaden dat wil zeggen ik klik het bestand aan en druk op uitvoeren of opslaan en op het moment dat het bestand binnen is...is het dus totaal weg van me pc...echt nergens meer te vinden :shocked: ik heb al geprobeerd om Norton uit te zetten en alle andere programma's bv me firewall of windows defender, maar niets help het probleem blijft hetzelfde kan dus echt niets meer raar want in de eerste week kon ik alles wel gewoon:confused: ....dus snik...wie weet hier iets meer van en kan me helpen ?? alvast onwijs bedankt...Groetjes Zarah

Ik heb vista niet maar windows XP heeft een zoekmachine die door windows zoekt!
Als je die ook in vista hebt moet je je download daar even mee zoeken!

Ik heb vista niet maar windows XP heeft een zoekmachine die door windows zoekt!
Als je die ook in vista hebt moet je je download daar even mee zoeken!

heb ik al gedaan.....maar downloads staan echt helemaal niet meer in me computer:shocked: ik weet het klinkt raar maar het is echt zo heb al op alle manieren geprobeert om de bestanden terug te vinden maar helaas

Ik had dat ook wel eens met Vista.
Ik doe nu alle downloads als volgt:
Opslaan naar bureaublad. ( Ik gebruik nooit "uitvoeren").
Raak je ze zeker nooit meer kwijt.

Laatst bewerkt:
bedankt voor jullie reactie's, op buroblad opslaan heb ik ook al gedaan, maar op het moment dat het bestand binnen is verdwijnt het gewoon... het is dus niet zo dat ik het bestand binnen Vista niet kan terug vinden het bestand staat gewoon nergens op me pc, echt een vaag probleem, het lijkt wel of de bestanden op de een of andere manier gewoon worden weg gegooid (staan ook niet in me prullebak ofzo) in iedergeval al bedankt voor het mee denken

Als die downloads urgent zijn en je hebt niet a la minute een oplossing, kun je overwegen om FireFox te installeren (als je die nog niet hebt).
Die gebruik ik namelijk en die vind ik veel beter dan I.Explorer.

Oke thanks dat is misschien ook een optie, ik wacht nog even of er misschien nog meerdere reactie's komen ook al is het een raar probleem helemaal omdat ik er de eerste week geen last van had, en ik niets in die tijd heb veranderd...nogmaals bedankt voor de reactie's

Hoi !

Ik gebruik ook Firefox in Vista en nooit problemen: downloads komen automatisch op het bureaublade, tenzij je een andere locatie kiest.

Probleem is mij verder onbekend, ook op buitenlandse Vista-fora niet tegengekomen.

Greetz,

Harry.

Hi, heb ik weer hoor....eindelijk een nieuwe pc met Vista kan ik niet dowloaden :confused: ....kan het iets met Norton te maken hebben dan misschien ? kan ik die gewoon helemaal verwijderen ? thanksssssss
Groetjes

Zelf heb ik Norton meteen verwijderd van mijn nieuwe PC.
Norton gebruikt veel geheugen. (Tragere PC).
Ik heb (gratis) Avira Antivir gedownload, tot grote tevredenheid.

Laatst bewerkt:
Oke bedankt :thumb: ga sowieso Norton verwijderen en er iets anders opzetten maar beetje stomme vraag....als ik die nu helemaal verwijder en dat is niet het probleem blijft er dan altijd een setup op zitten? (dit is een trialversie voor 60 dagen meegeleverd aan pc) als dit namelijk niet het geval is...kan ik niets nieuws D/L,
Groetjes Zarah

Wanneer je Norton verwijdert (met configscherm-> programs) blijft er weinig tot niets van over op je PC.
Misschien nog wat kleine sporen in het register.Of een of ander Symantic-file-tje;is niet zo belangrijk, maar die weet ik ook wel weg te krijgen.Hoeft echter niet.
Ik vindt Norton een ietwat bombastisch, geheugenvretend program en als particulier doet Avira voldoende voor mij.

Laatst bewerkt:
Oke dat is duidelijk....maar waar ik bang voor ben als ik hem dus helemaal verwijder (en er geen setup meer van is ) en het lost mijn probleem dat ik dan nog steeds niet kan downloaden niet op....ik dan dus geen anti virus etc meer heb en ik dan ook geen nieuwe kan downloaden...snap je het nog een beetje ?:confused: wel onwijs bedankt voor het mee denken ...:thumb:

Als je Norton wist, ben je hem kwijt. Je hebt dan geen anti-virus meer op je PC.
Maar ik heb een vraag.
Als je iets download op je bureaublad, komt er dan een pictogram van dat progje op je blad.?
Minimaliseer je scherm eens tijdens het laden (Rechtsboven klikken op klein scherm) en kijk eens.

Je kunt proberen om Norton uit te zetten. Rechtsklikken op het icoontje rechtsonder en dan exit of uitzetten kiezen. (ik heb hem zelf niet meer, weet niet precies hoe het heet).

En verder geen dank; problemen zoals die van jou zijn voor velen hier gewoon GRATIS PUZZELS, leuker dan een sudoku.:D

Laatst bewerkt:
Whahhaa leuker dan een sudoku :thumb:
Oke heb ff goed gekeken bij een download bij uitvoeren zie ik gewoon helemaal niets en bij opslaan zie je een fractie van 2 sec een icoon op me buroblad die dan vervolgens net zo snel weer is verdwenen, en hij is echt nergens terug te vinden in me pc dat heb ik allemaal al geprobeerd.....pffffffff wordt hier radeloos van !

Het is wel een uniek probleem.
Je zou het volgende nog kunnen doen:
Je zou iemand FireFox kunnen laten opslaan op een CD of USB.
En die dan op jouw PC laden en installeren.
Dan heb je in ieder geval een betere browser dan I.Explorer.
Verder is het ook nog mogelijk dat er iets aan de instellingen van I.Ex wordt gewijzigd, maar daar heb ik weinig verstand van.
Laten andere (al of niet) deskundigen zich maar melden. (Wellicht weten de kenners, Lange Pier of H.Snor nog wel een list).
Groeten
Lexaldo

Laatst bewerkt:
Ik ga er inderdaad zelf maar niets aan doen, wil jou toch nog wel een keer bedanken voor je hulp :thumb: als ik een oplossing heb gevonden laat ik het zeker nog ffies weten...Have fun met verder puzzelen :D
Groetjes Zarah

Hoi !

Downloaden via een downloadmanager al geprobeerd ?

M.i. lukt dat zeker.

Greetz,

Harry.

Hallo

Ehhhh Downloaden via een downloadmanager :o wat is dat precies?? (sorry ben een klein beetje een dummy) hoe/ wie/ wat /waar/ doe ik dat ?
groetjes zarah

Een downloadmanager is een prog dat je (ook) weer moet downloaden, dus lijkt mij geen optie op dit moment. Je kunt er downloads mee organiseren.
Windows firewall en Defender lijken mij geen oorzaak van het probleem.
De firewall van Norton zou de boosdoener kunnen zijn.
Het is bekend dat downloads soms verdwijnen als gevolg van bepaalde firewalls(instellingen).
En anders mankeert er wat aan I.Explorer.
Probeer anders nog eens zeker te maken dat Norton Firewall uitstaat en die van Windows aan.
Kijk ook eens of je wel Windows up-dates kunt downloaden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan