Downloadsnelheid Azureus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mscofield

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2007
Berichten
31
Goedemiddag,

Ik heb een probleem met Azureus. Mijn downloadsnelheid komt gemiddeld niet boven de 25kbs.

Besturingssysteem: Windows Vista
Modem : Speedtouch 510
Windows Firewall : Uitgeschakeld
Poorten : Geopend. (Geen NAT-fout)
Torrent : Een goede torrent: SE 170, LE 1284

Uit mijn speedtest komt het volgende:

Download: 158.7 KByte/sec
(=1270 kbps)
Upload : 26.0 KByte/sec
(=208 kbps)

Iemand een idee, waarom mijn downloadsnelheid niet boven de 25kbs komt?

Bvd Rutger
 
Wat leveren de snelheidstesten in Azureus op? Gereedschappen, Snelheidstest, selecteer achtereenvolgens : BT Upload en dan BT Download.

Hoeveel max. upload heb je in Azureus ingesteld? Indien 0, of erg laag, dan zal je download ook laag blijven.
 
Mijn instellingen zijn als volgt:

Globale maximum uploadsnelheid in KB/s: 85
Globale maximum uploadsnelheid wanneer er alleen wordt geupload in KB/s: 40

Globale maximum downloadsnelheid in KB/s [0: ongelimiteerd]: 0

Uit mijn test komt het volgende:
Uploadsnelheid: 27,8 kb/s
Downloadsnelheid: 158 kb/s

Waarom worden deze snelheden niet in de praktijk toegepast. Nu blijft mijn downloadsnelheid rond de 25kb/s steken.

Bvd Rutger
 
Waarom worden deze snelheden niet in de praktijk toegepast.
De test geeft aan wat je maximaal kunt downloaden binnen het Azureus netwerk. Maar er kunnen allerlei remmende factoren een rol spelen, als je echt gaat downloden. Een ADSL-abonnement geeft ook alleen de theoretische bandbreedte op, dat haal je in de praktijk (bijna) nooit. Je kunt in een overbevolkte cluster in het netwerk zitten, of er zijn een paar grote datatrekkers aan het werk in jouw sector. Daarnaast: als je zodra je download klaar is, meteen Azureus afbreekt en niet op zijn minst de deelverhouding upload/download op 1 laat uitkomen, wordt je door hoe langer hoe meer uploaders in het BT-netwerk op een blacklist gezet.
 
Laatst bewerkt:
Het klopt dat ik zelden, mijn downloads daarna ook upload. Dit zou het probleem kunnen zijn. Maar 1 download hiervoor kreeg ik mijn downloadsnelheid wel rond de 130kb/s. Dit was ongeveer dezelfde aantal SE en LE's dan de torrent die ik nu aan het downloaden ben.

VB:


Kan je door na je gedownloade torrent, veel te uploaden van die Black List afkomen?
En als dit misschien niet het probleem is, heb je dan misschien een andere verklaring?

bvd Rutger
 
Om te beginnen: in je afbeelding is te zien, dat er maar twee seeders actief zijn, terwijl er 47 downloaders (leechers) aan die twee seeders "zuigen". Dat is niet zo'n beste verhouding voor een download van 8,85 Gb. Ik zou een andere netwerkbron opzoeken.

Meer algemeen: ga in Azureus naar Gereedschap, Overdracht, Auto-snelheid, Auto-snelheid. Bekijk de gegevens daar, die door Azureus zijn berekend aan de hand van het ADSL-abonnemnet en waarop de up- en downloadsnelheid is vastgesteld. Je kunt daaronder eens proberen om met de hand de verhouding op 1 op 1 te zetten en de upload zo hoog te zetten als je "durft". Uitproberen.

Maar ik zou in dit geval een "plek" zoeken waar meer seeders aan het werk zijn.
 
Maar als ik het goed op verschillende sites over Bittorrent programma's gelezen heb, dan moet LE hoger zijn dan SE om een goede download met hoge snelheid te hebben.

Heb ik dit dus fout gelezen, en moet SE hoger zijn dan LE?

bvd Rutger
 
Een seeder is in het netwerk een uploader die zelf niet download. De leechers zijn van de seeder aan het downloaden, terwijl zij tegelijkertijd naar het netwerk uploaden. Zoals jijzelf dus. Hebben die leechers maar een geringe upload ingesteld, of nihil, dan wordt het kringetje dus onvoldoende voorzien van downloadmateriaal. En dan zijn ze met z'n allen erg lang aan het downloaden, of de download komt hier en daar tot stilstand.
 
Inderdaad, ik gebruik nu een nieuwe torrent. Mijn gemiddelde snelheid ligt nu rond de 50kb/s. Nog niet helemaal om over naar huis te schrijven, maar het is al wel verbeterd.

Wat misschien ook een oorzaak kan zijn is een eigenaardig iets.
Ik heb geen NAT-fout, (mijn smiley is groen) en mijn Windows Firewall staat uit. Toch krijg ik deze melding:



Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

bvd Rutger
 
Eerst even een bijzaak: als je Azureus opneemt in de lijst met Uitzonderingen in de Windows Firewall is dat voldoende, daar hoeft de hele firewall niet voor te worden uitgeschakeld.

Ga in Azureus naar Gereedschappen, NAT/Firewall test. Als die test met goed gevolg verloopt: heb je antivirus- en/of antispywareprogramma's geinstalleerd? Kijk dan na of daar een beveiliging op je poorten is ingesteld.

Als je een beetje Engels kunt lezen, ga dan naar de Azureus FAQ en voor jouw geval dan speciaal naar "First Aid".
 
Normaal heb ik mijn Firewall altijd aan staan. Ik wilde alleen even zien of ik dit probleem ook zou hebben als mijn Firewall uit zou staan. Dit is dus het geval.

Op mijn computer heb ik Avast Anti Virus staan. Ik zou vanmiddad als ik thuis ben even kijken of ik kan zien of daar iets is geblokkeerd. (Waarschijnlijk kan ik het niet vinden, maar zal het proberen)

Weet jij misschien uit je hoofd waar ik dat binnen Avast kan vinden?

bvd Rutger
 
Kijk in onze rubriek Tips & Handleidingen, daar staat een goede uitleg van Avast Antivirus. Voor jou is de "Beschermingsconsole" nu van belang.
 
Oke, vanmiddag rond half 4, zal ik mijn vindingen hier plaatsen.

Dank, Rutger
 
Ik heb even wat aangepast in mijn instellingen in Avast.

Tot nu toe heb ik het bericht van een fout nog niet gehad, dus tot zover gaat het goed.
Hiervoor dank.

Nu ben ik weer gewoon Lost Season 1 aan het downloaden met ongeveer een gemiddelde download snelheid van 50kb/s.

Vroeg kwam ik rond de 150kb/s gemiddeld, tuurlijk weet ik dat dit ook aan mijn Seeders kan liggen, maar ik ben benieuwd met welke downloadsnelheid anderen met Azureus kunnen downloaden.

Is 150kb/s gemiddeld slecht, matig, redelijk, of goed voor een bittorrent programma?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan