Downloadsnelheid bittorrent verbeteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobBos

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
Hallo allemaal,

Elke keer als ik een torrent wil downloaden schiet de downloadsnelheid steeds van laag naar hoog, maar hij blijft nooit stabiel ondanks alle seeds. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Mijn downloadsnelheid ziet er als volgt uit:

downloadsnelheid.jpg

Mvg

download snelheid hangt van het aantal seeders af en die kunnen ook stoppen met de pc dan gaat ie gelijk omlaag

Indien je de upload snelheid vol open hebt staan kan dit nadelige gevolgen hebben m.b.t. de download snelheid. Je kunt proberen om de upload snelheid in je torrent client te zetten op 80% van het maximaal haalbare. Verder is het belangrijk dat de poort die je torrent client gebruikt open staat in je router (een groen vinkje onderin het scherm van µTorrent).

De grootste factor is inderdaad het aantal seeders.

En niet alleen het aantal seeders maar ook hun upload snelheid. Deze kan ook schommelen. Hier door komt het veel al voor dat een torent download niet stabiel is.
Het heeft voor en nadelen als je met veel seeders gekoppeld bent. Het torent programma moet continue checken hoe de status van de verbinding is en daar door kan het ook onstabiel zijn.
Dit ten opzichte van minder seeders waarbij vaak de upload snelheid wat stabieler is en het torent programma hoeft minder na te denken welke verbinding het beste is.
Torrent downloaden is een pracht uitvinding maar heeft zijn nadelen.

Na het lezen van bovenstaande post van jjw schiet me nog iets te binnen.

Het aantal verbindingen dat µTorrent mag gebruiken per torrent / in totaal moet goed ingesteld worden. Je kunt dit automatisch laten bepalen door "Opties" --> "Installatiehulp" te kiezen en dan de testen te laten uitvoeren.

100 verbindingen per torrent is meer dan voldoende, dit moet zeker niet te hoog staan.

Hoe meer verbindingen er open staan, hoe meer resources het programma weg neemt van de computer en met als resultaat hoe sneller de boel vast loopt.
Dit is inderdaad niet aan te raden. Er word veel al gedacht...hoe meer hoe beter maar echt dit is niet het geval. Torrent programma's instellen is vaak ook een kwestie van een beetje zoeken en stoeien met instellingen om te ervaren wat het lekkerst werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan