Downloadsnelheid en surfsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulmuisje

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Berichten
645
Beste computerhelpers,

Een collega van mij heeft een test gelezen van internet providers. Het gaat met name om het verschil tussen kabelinternet en telefoon. De snelheid voor downloaden is met kabel behoorlijk sneller, maar de surfsnelheid niet. Hoe komt dit ?

Groeten
 
hoi,

volgens mij heeft surfsnelheid ook veel te maken met je systeem en de instellingen, deze wordt beinvloed door de snelheid van processor e.d.Pure downloadsnelheid wordt minder beinvloed door voornoemde.
Ook bandbreedte speelt een grote rol.

greetz

jean
 
Dit komt doordat kabelinternet en adsl breedbandinternet is en hiermee kan gewoon veel meer dataverkeer door de kabels geperst worden dan het normale analoge telfoonmodem !!
 
Met surfsnelheid bedoel je zeker het laden van pagina's etc. ...?; dat ligt mede ook aan je sys. configuratie(met een 100Mhz'je denk ik dat je DUIDELIJK een lagere surfsnelheid hebt dan met een AMD 2800+ ofzo (ja...ik overdrijf :evil: ). Dat ligt dus niet aan je internet verbinding.
 
ik moet eerlijk bekennen dat ik van de techniek achter de verschillende vormen van internetverbinding weinig (of eigenlijk geen) verstand heb. Waar ik wel verstand van heb is pure gebruikservaring................

Voordat ik de machine kocht waar ik nu op werk, (zie mijn systeem) had ik een Pentium 0,0 (166 Mhz) en mijn surfsnelheid was geen centimeter minder dan met mijn huidige "monstertje" en dat gaat supersnel. Als het al eens een keer wat trager loopt dan komt dat door de site die ik bezoek en niet door de verbinding, want bij een trage site ben ik gelijk "bezorgd" of er wat aan de hand is met mijn verbinding en als ik dan ff een "favoriete" site aanklik dan "staat" die er binnen 0,1 sec. Ik vraag mij dan ook af of de processor bij het surfen wel zo'n grote rol speelt..............
(En voordat we misverstanden krijgen : op mijn oude en huidige machine draaide ik met exact dezelfde ADSL verbinding.)
 
Waarom is het verschil dan groter bij het downloaden dan bij het surfen ? Je systeem blijft dan toch hetzelfde. En toch zit er blijkbaar volgens die testen een verschil in. Ik zou denken als het downloaden met kabel 3* zo snel is als via de telefoonlijn het surfen ook ongeveer 3* zo snel moet zijn.
 
In het kort gezegd?

Surfsnelheid is de snelheid voor kleine bestanden (activiteiten zoals surfen, email, chatten, spelletjes spelen) en downloadsnelheid is de snelheid voor grote bestanden (activiteiten zoals downloaden, naar muziek luisteren). Grote bestanden kunnen veel efficienter worden getransporteerd dan kleine bestanden, en daardoor zal je downloadsnelheid vaak veel hoger liggen dan je surfsnelheid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan