Downloadsnelheid grabit

Status
Niet open voor verdere reacties.

conpax

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Tot voor 3 dagen werkte alles perfect. Had een goede downloadsnelheid (340 kb/s).
Maar opeens komt hij niet meer boven 65 kb/s. Ik niets veranderd. Mijn provider KPN heb ik gebeld en er niets met hun newsserver aan de hand. Samen met de man van KPN een speedtest gedaan, was ook perfect.

Hoe kan het zijn dat de snelheid in een keer zo drastich naar beneden gaat en nog veel belangrijker wat kan ik er aan doen? Mijn newserver is news.kpnplanet.nl. Het heeft 2 jaar lang super gewerkt, waarom nu niet meer?

Kapers op de kust? Jij bent de enige die gebruik maakt van die verbinding?

Hoe ben je aangesloten op de router? Bedraad of niet?

Ik ben de enige die er gebruik van maakt. En de router is bedraad aangesloten.
Maar dat kan het na mijn idee niet zijn, omdat het altijd goed gewerkt heeft.

Laatst programma's op je pc geinstalleerd welke met het internet te maken hebben?

Je hebt een andere poort geprobeerd? Een andere kabel?

Heb je geen ander downloadprogramma aanstaan?
Edit: Ik heb ook news.kpnplanet.nl als mijn newsserver, ik heb geen problemen. Maar ik stap binnenkort waarschijnlijk over naar Eweka, een payserver. Dit is veel handiger en dan heb je geen verbindingsproblemen

Laatst bewerkt:
Ik heb niets geinstalleerd, geen andere kabel, geen andere poort (119) geprobeerd en er is ook geen ander downloadprogramma actief. Ik heb nog wel versie 6 van Explorer, maar dar kan het niet in zitten.

Ben blij dat jullie met me proberen mee te denken!!

Ik bedoel 2 dingen anders :)

Met ander poort bedoel ik een poort op je router en met andere kabel en andere poort bedoel ik of je die geprobeerd hebt.

Dus de huidige kabel in een andere poort van de router gedrukt? en ook een andere kabel geprobeerd tussen de router en je pc.

Ik heb je suggesties geprobeerd en het heeft in zoverre geholpen dat ik nu op een snelheid van 150 kb/s. Maar dit is nog zeker de helft minder dan dat ik had. Heb vandaag nog een nieuwe speedtest gedaan (een andere dan ik al geprobeerd had) en daar wordt ook aan gegeven 320 kb/s.

Dus je hebt me voor de helft al kunnen helpen, nu de andere helft nog.

Tot zover, bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan