Downloadsnelheid (IPB + Eweka)

Status
Niet open voor verdere reacties.

pja

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2002
Berichten
130
Heb nu zoveel gelezen weet alleen niet of ik het nu begrijp.
In het bezit van IPB van Planet 1500/256

Allereerst maakte ik gebruik van torrents om films te downen en haalde een snelheid van 156 KB/s (bij voldoende seeders)
Nu dacht ik dat met gebruikmaking van nieuwsgroepen ook wel mijn snelheid omhoog zou gaan i.c.m een payserver, nu behaal ik nog steeds die 156 KB/s.
Heb hierbij 4 connecties open, deze snelheid wordt dus gewoon verdeelt over de 4 connecties.

Moet ik nu concluderen dat dit gewoon mijn max. downloadsnelheid is bij mijn internetpakket en is het gewoon nu het voordeel dat ik t.o.v torrents niet meer hoef terug te delen of moet ik instellingen aanpassen ?

Mocht het zo zijn dat dit maximaal is moet ik toch bekennen dat er van die 1500 down verrot weinig overblijft.....


PJA
 
Sneller dan 156 kun je niet, je zit aan je max qua snelheid.
 
Klopt niet :)
Zijn max is: 1500 / 8 = 187,5 KB/s

Vaak is het zo dat je je max van je abbonement niet haalt.. Hangt van verschillende factoren af.
Afstand tot een omgebouwde centrale, bekabeling enz..

Pja, De fout welke jij op het moment maakt is het verschil tussen bits en bytes.
Een verdere uitleg daarover kan je hier vinden.
 
Laatst bewerkt:
Tja ok maar planet geeft zelf ook aan 1500 dus op zich maken ze dat wel weer waar :D
 
Hou rekening mee dat het theoretisch is die snelheid. Ik heb zelf regelmatig bestanden overgezet over een GIGAbit verbinding. Theoretisch zou je zeggen 125 MB/s en de snelheden variëren erg. Maar ik kan je eerlijk melden dat ik nooit boven de 103 MB/s ben gekomen.

Enige oplossing is een snellere verbinding, als je veel download is dat er zeker wel uit te halen.

Mordechai
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan