Downloadsnelheid laag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Damiaan

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2007
Hallo,

wij hebben al een lange tijd internet bij telfort (voorheen 12move) met een abbonement tot 20 mb downloadsnelheid en tot 1 mb uploadsnelheid.

Toen ik de postcodecheck deed stond er dat er in mijn buurt slechts tot 11 mb downloadsnelheid gehaald kon worden (dit is natuurlijk ook goed).

Helaas heb ik maar rond de 60kb per sec downloadsnelheid, vroeger dacht ik altijd dat dit erg veel was, en ik was er ook aan gewend. Maarja, als je dan bij mensen op bezoek komt en je ziet gewoon bij iedereen waarvan je de PC ziet '500kb per sec, 1.2mb per sec' ja, dan denk je wel even 'kan mijn internet ook sneller?'.

Ik snap het niet, hoe kan dit?

-------------------------------------------------

Op speedtest.nl haal ik verschillend, soms 7000kb p/s, soms rond de 55 kb p/s, heel raar.

-------------------------------------------------

Ik zit met een LAN-Kabel aan een router die ook draadloos internet uitzend die aan mijn modem vast zit met een 'WAN-kabel' ofzo, maar als ik gewoon met mijn LAN-Kabel aan de modem zit, en dus rechtstreeks vanaf de bodem internet heb, is mijn downloadsnelheid volgens speedtest.nl nog steeds rond de 60kb p/s.

Laatst bewerkt:
Kan meerder oorzaken hebben.

Hoever staat je modem van het aansluit punt.

Heb je al eens ander kables gebruitk en het modem gereset.

Kan meerder oorzaken hebben.

Hoever staat je modem van het aansluit punt.

Heb je al eens ander kables gebruitk en het modem gereset.

Heb meerdere computers met kabels daaraan, hebben allemaal diezelfde downloadsnelheid.

Wel is het zo dat veel kabels verlengstukjes gebruiken, het zit hier redelijk ver vandaan, kabel is ongeveer 6 meter ofzo gok ik. Modem reset ik vaak maar haalt niets uit.

Erg dat het zo erg blijkt te zijn, ik zal straks wel even telfort bellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan