downloadsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

amber1

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2007
Berichten
11
Hallo ik heb een probleem:

Boven heb ik een PC staan met een intel 4 met 3.0 mhz , ik heb tot 2 terug verbinding gehad met kabel met Hetnet snelheid 4 Mbps.
Nu heb ik een UPC extreme verbinding die tot 20 Mbps zou kunnen gaan maar boven blijf ik met kabel rond de 4 Mbps zitten, hetzelfde als bij hetnet.
Beneden staat een laptop Toshiba 200 met intel duo core 1.86 mhz en 2048 mb ram met Vista home premium.
Als ik hier de kabel van UPC op aansluit dan heb ik een verbinding rond de 15-16 Mbps.
Waar kan het aan liggen dat ik boven niet meer dan 4 Mbps krijg met dezelfde kabel.
Weet iemand mij wat adviezen te geven wat ik zou kunnen doen om boven ook een hogere snelheid te krijgen,
alvast bedankt, groeten Amber
 
Boven met dezelfde kabel aangesloten zowel boven als daarna beneden
groeten, Amber
 
Laatst bewerkt:
Boven met dezelfde kabel aangesloten zowel boven als daarna beneden
groeten, Amber
 
De beide pc's zijn verbonden met een router, of hoe moet ik het zien?
 
Nee, deze zijn niet verbonden met een router.
Tijdens deze test waren ze alle twee verbonden met een kabel.
groeten, Amber
 
Wat je na zou kunnen kijken is de Windows Firewall proberen uit te zetten en dan testen.
Ook kun je kijken of er geen nieuwe driver beschikbaar is voor vista voor je netwerkkaart.
 
Nee, deze zijn niet verbonden met een router.
Tijdens deze test waren ze alle twee verbonden met een kabel.
groeten, Amber


Leg eerst eens duidelijk uit hoe je netwerk in elkaar zit.

Is de pc boven spyware vrij?
 
Patrickt, op de PC van boven zaten een aantal virussen en die blokkeerde de zaak behoorlijk.
Ik kreeg toen boven maar ongeveer 400 kilobyte/seconde binnen, dit is inmiddels tussen de 1100 en 1500 kilobyte/seconde, gemeten met speedtest.nl.
Dit is in ieder geval een stuk meer dan voorheen, nog niet optimaal want ik heb een verbinding van 20 Mbps van UPC.
Stop ik de utp kabel in mijn laptop ( Vista ) dan ontvangt hij 2100 kilobite.
mijn laptop loopt nog 1 of 2 weken op de experia box van KPN en deze box heeft een router.
Bedankt voor het geven van suggesties jullie allemaal,
groeten, amber
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan