Geen onzin. Er wordt toch data, gecodeerd dan, over dat zelfde lijntje waarvoor je je aangemeld hebt verstuurd? Wordt toch via dezelfde lijn, naar dezelfde modem gestuurd, waar het notabene over een Ethernetpoort vanuit je modem weer naar decoder gestuurd wordt? Tenzij ze er rekening mee gehouden hebben en je een hogere bandbreedte in gestrained, is dit de kille werkelijkheid. Erger nog, TV over DSL of Kabel neemt 'ongeveer' 4Mbit in. Denk je eens in:
20Mbit Abonnement en je hebt 2 decoders, en telefonie erbij.
20Mbit minus 8Mbit voor 2 decoders
12Mbit minus 2Mbit voor telefonie
Houd je 10mbit wat in theorie 1,25MByte/sec uit zou moeten komen, maar even niet 8 als deler gebruiken, maar 10, houd je 1MByte/sec over, wat inderdaad als een acceptabele snelheid beschouwd word.
Dan zie je het toch aardig kelderen.
En ga niet met 'onzin' lopen te leuren, het IS gewoon zo.
Word toch immers geadverteerd met 'TOT 20Mbit', geloof dat het tussen de 8 en 20Mbit dan moet liggen.
Bij ongeloof, bel een willekeurige technische helpdesk van een ISP, en je krijgt eenzelfde antwoord.
Ik weet wat ik zeg als ik hierover praat, en houd in je achterhoofd, dit is 'over het algemeen' zo, zoals ik (geloof ik) in mijn voorgaande reactie al vermelde. Kan natuurlijk altijd zo zijn dat Ziggo of een andere provider dit anders geregeld heeft.