Downloadstring(setting.ipcheck)

Status
Niet open voor verdere reacties.

michael64142

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2012
Hi,

Ik wil graag dat gebruikers een URL kunnen instellen in een instellingen form (Textbox waar het ingevuld word). Door middel van settings (Settings bij Applicatie 'Properties').

De code van het form:

Code:
Imports System.Net
Imports System.IO

Public Class Welcome
    Dim setting As New My.MySettings()Private Sub Welcome_Load(sender As Object, e As EventArgs) Handles MyBase.Load
        Dim getip As String = New WebClient().DownloadString(" & settings.TextBox1 & ")
        HiLAB.Start()
        If setting.ipcheck = Nothing Then
            MsgBox("Uw ip-check instellingen moeten aangepast worden.", MsgBoxStyle.Critical)
        End If
        If setting.ipdb = Nothing Then
            MsgBox("Uw ip-database instellingen moeten aangepast worden.", MsgBoxStyle.Critical)
        End If

End Sub

Deze code werkt niet, bij het downloadstring gedeelte. Ook
Code:
DownloadString(setting.ipcheck)
werkt niet.

Hoe kan ik dit oplossen?

Probeer met breakpoints de waarde van settings.ipcheck af te vangen.

En waar moet ik deze breakpoint dan zetten?

Laatst bewerkt door een moderator:
Bijvoorbeeld hier:
[cpp]If setting.ipcheck = Nothing Then[/cpp]

Dan stopt Visual Basic: A breakpoint or a tracepoint has been hit by the debugger.

Hoe werkt het dan nu precies? Want ik kan toch niet mijn applicatie testen als hij stopt?

In mijn ogen schiet ik hier niets mee op. Zoals gemeld in het eerste bericht in dit topic;

Ik wil een DownloadString uitvoeren. De Link (normaal: DownloadString("http://voorbeeld.nl")) staat in een ander form, in een textbox. De text word ingetypt door de gebruiker, en daarna opgeslagen (de applicatie gebruikt de opgeslagen text dan zodra hij weer op start). Dit opslaan gebeurd door middel van Settings. (Projectnaam -> Rechtermuis -> Properties -> Settings). Maar hoe zorg ik dat die URL vanuit die settings gehaald kan worden? DownloadString(setting.ipcheck) werkt niet. Ipcheck is de naam van die setting.

Maar je wilt toch weten wat er mis gaat? Dan moet je weten waar het aan ligt.
Je wilt dus weten welke waarde die setting heeft op dat moment.

En ik weet wat settings zijn hoor.

Nou ik zou niet weten hoe ik het moet gaan fixen. Heb je misschien tijd, en zin om via TeamViewer te helpen?

Ik vind het persoonlijk makkelijker het even hier af te handelen (ook voor meelezers).
Kun je het project anders naar mij doorsturen?

Waarde klopt gewoon toch?

F9rZzxI.png

Om te checken of ipcheck een lege waarde heeft:
[CPP]If My.Settings.ipcheck = "" Then ...[/CPP]

Dus wat werkt er niet precies? En wat is het trouwens voor een programma?

Laatst bewerkt:
Nou, zodra je dus en geldige URL hebt ingesteld met ipcheck (die geef ik mee aan mn klanten, en die kunnen ze uploaden op hun website) dan word er ook in een database gekeken (dat is het plan tenminste) of het IP daar in staat (de ip check zegt eigenlijk dus gewoon je IP).

Zoals je ziet bij het opstarten blijft linksonder het start scherm staan; IP-adres: #. Dus er gaat toch ergens iets mis, want anders zou daar het IP adres van die gene (als jij programma gebruikt; van jou) staan.

Het word een monitor programma die om de minuut checkt of een website online is. Als deze offline is dan krijgt de gebruiker een alert.

Hoe kun je verwachten dat het werkt? Ik zie daar helemaal geen code van terug in je project?

Het database gedeelte is er nog niet nee.

Maar het ip-adres: # (normaal IP) is er wel, althans dat DownloadString stuk moet dat zijn. Maar die werkt dus niet.

@michael64142:

Gaarne gebruik maken van de knop "Reageer op vraag" of venster Snel reageren.
Nu quote je telkens de voorganger en topics worden zo onnodig lang met wederom de gehele tekst van je voorganger.
Een quote (of een deel van) kan men gebruiken als men ergens specifiek op wilt reageren.

Succes met je vraag.:thumb:

Dat komt omdat er staat: 'www.example.com/ipcheck.php'

Hoe verwacht je dat dat gaat werken? Is 'example.com' van jou dan? :S

Nee, ik heb de applicatie ook getest door handmatig te openen vanuit debug map. Als ik dan wel mijn eigen URL in vul (http://api.mwnetworks.eu/moniapp/valid/ipcheck.php) dan werkt hij ook niet.

Edit: Als je nou eens via TeamViewer helpt, en daarna hier vermeld voor andere mensen, wat het probleem was?

Laatst bewerkt:
Omdat ik TeamViewer niet heb geïnstalleerd en ik het onhandig vind.
(Mocht het nou écht niet lukken, kunnen we altijd nog kijken, maar de bedoeling is dat je het zelf doet, right?)

Heb je het al geprobeerd door gewoon handmatig je code uit te voeren? Dus de code gewoon even apart getest?
Werkt je link op zichzelf wel?

Geeft:

[cpp]MsgBox(New WebClient().DownloadString("http://........"))[/cpp]

Wel de goede waarde?

Het feit dat het niet werkt is dat je niets doet met de dat wat je download, je roept de method aan maar doet verder niets met het resultaat dat je terug krijgt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan