Dpi

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansVol

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2007
Ik bezit een Canon Power Shot A80. Om af te drukken op een T-shirt maakte ik een foto, naar beste weten met maximum kwaliteit.
Volgens Paint is dat 96x96 dots per inch.
De leverancier van de shirts verzoekt om een foto met zo mogelijk 300 DPI.
Kan dat met deze camera??????? Hoe?

Opnamemodus Auto

Op Func gedrukt
Resolutie ingesteld op L (groot) 2272x1704 pixels
Compressie ingesteld op Superfijn
Weer op Func gedrukt

Opnamemodus Auto.

Het te fotograferen product is ca. 20 x 20 cm. Zou het beter zijn "Portret" in te stellen? Wat dan met afstand, tijd en focus?

Als aanvulling op je onderschrift: Een seconde is de tijd tussen op groen springen van het verkeerslicht en het toeteren achter je.

Laatst bewerkt:
De drukker is niet helemaal intelligent.
er is een draadje hier over op helpmij geweest (+- 1 maand terug) waarin het heel mooi uitgelegd werd.

een digitale afbeelding heeft helemaal geen DPI aangezien de afbeelding op een PC geen inch heeft heeft hij ook geen DPI hij heeft alleen maar Pixels. alleen afgedrukte foto's hebben DPI aangezien je dan een vast formaat hebt (dus een inch hebt.)

dus de waarde in het bestand wat je hebt is een "natte vinger" waarde.

jou afbeelding heeft dus 2272x1704 pixels. als je daar een afdruk van wil maken die 300DPI heeft zou de afbeelding 7.573333 x 5.68 Inch zijn (aangezien 300 DPI ongeveer 118 PPC (pixels/cm) is) ongeveer 19.25x14,5 centimeter worden

Het veldje DPI in een digitale foto is dus onzin want maak ik een afdruk van half zogroot word het dus 600 dpi.

De waarde van 96 kun je onder andere wijzigen met de betere fotobewerkings programma's. let wel op dat je hem dan niet resampled anders gaat je pc pixels bij verzinnen wat je dus niet wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan