dr adapter wordt soms uitgeschakeld in WinXP

Status
Niet open voor verdere reacties.

rrobinson41

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2006
hallo, een kennis van me heeft het volgende probleem:
de draadloze usb-adapter (siemens , hoort bij kpn adsl grijze experiabox) , wordt soms bij opstarten van windows xp (pro) spontaan uitgeschakeld, waaardoor je hem handmatig moet aanzetten voor je kunt internetten/emailen. hij staat dan in apparaatbeheer als uitgeschakeld met rood kruis. voor mijn kennis is dit heel onhandig (die is een pc-leek), maar heb nu even uitgelegd hoe handmatig de adapter te starten. als ik hem weer aanzet, is er niks aan de hand, werkt verder perfect. het wireless bereik is ook geen probleem, staat een meter of 5-6 van de router met 2 dunne muren ertussen, bereik is prima...
is er misschien een of andere windows of software instelling die zo'n usb adapter soms spontaan uitzet? het is overigens niet bij ELKE boot het geval....
het ligt niet aan de (siemens) router want die blijft steeds aan en voorziet ook een andere pc constant zonder problemen van internet draadloos.
de antivirusprog erop is Antivir Free 7.
ik weet even niet of WindowwsXp Wireless zero aanstaat, denk het wel...

gr RR

Dit vond ik op internet:

Indien je gebruikt maakt van Wireless (WiFi) netwerkkaarten en je gebruikt XP, dan heeft XP een service (Wireless Zero Configuration) die je stap voor stap door de configuratie heen loopt. Er zijn echter problemen met deze service die ervoor zorgen dat je verbinding spontaan verbroken en weer opnieuw opgezet word. Oplossing hiervoor is het uitschakelen van deze service en de bijgeleverde software van de fabrikant van je WiFi-kaartje gebruiken, hier een stap-voor-stap mogelijkheid hiervoor:

Stoppen en uitschakelen van de Wireless Zero Configuration

* Klik met rechts op "deze computer" en selecteer "Beheren"
* klik op het plusje voor "services en beheertoepassing" en kies daaronder voor "services
* Klik met rechts op "Wireles Zero Configuration" en kies uit het menu "stoppen", de services wordt nu gestopt
* Dubbelklik op de service "Wireless Zero Configuration" en zet het opstarttype op "uitgeschakeld" en klik op "Ok"

De service is nu gestopt en uitgeschakeld en zal niet opgestart worden bij het opstarten van de computer. Installeer de software van de fabrikant van je WiFi kaartje om je WiFikaartje in te stellen. (Wat overigens ook voor de usb van je kennis geldt)
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan