Draad(loos) netwerk UPC

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Binnenkort wil ik overstappen van ADSL Planet naar UPC. Ik krijg nu van UPC een gratis draadloze modem, maar omdat ik hier toch nog wat huiverig tegenaan kijk wil ik dat dit ook nog via een draad kan.

Is dit mogelijk via een draadloos modem? Is dit makkelijk te switchen?

Hoi,

Ik neem aan dat je zo'n combi-abonnement wilt nemen Power&Free-time bellen?

Zoals ik het lees gaat het om de volgende router:

merk Router = Netgear
model: Rangemax Wireless Router WPN824
IEEE 802.11g, superG standaard
tot 108 Mbps snelheid
RangeMax™ Smart MIMO (Multi-in, Multi-out) technologie met meerdere signalen voor een optimaal, stabiel bereik
dubbele firewall, WEP, WPA-PSK
4 LAN-poorts 10/100 switch (dus vier bekabelde pc's kunnen erop)
bereik: tot wel 150 meter (ruim 17.500 m²)
2 jaar kwaliteitsgarantie
eenvoudige installatie met de SmartWizard™ installatiehul

http://www.netgear.nl/producten/producten.php?prod=WPN824

Of het deze is, even informeren bij UPC

Inderdaad bellen en internetten (snelheid 6 mpbs) voor 34.95 per maand. Inclusief gratis bellen. Maar de vraag was of ik met dit modem ook makkelijk kan switchen naar een draadverbinding. Zal UPC vragen om welk modem het gaat.

Hoezo switchen .....

Je kunt op deze aansluiting zowel bedraad (4 lanpoorten) áls draadloos pc's aansluiten.
Je vraagt gewoon welke modem/router er bij dit pakket wordt meegeleverd en als het dezelfde is als ze op hun site hebben staan dan is je vraag toch beantwoord??????

Okay zal het ze vragen.........alvast bedankt!

je krijgt bij upc nooit een modem wat allen maar draadloos kan.
Dan zou je je namelijk niet meer kunnen aanmelden bij upc
Dat moet namelijk altijd bedraad gebeuren.

je krijgt bij upc nooit een modem wat allen maar draadloos kan.
Dan zou je je namelijk niet meer kunnen aanmelden bij upc
Dat moet namelijk altijd bedraad gebeuren.

Het eerste klopt ....
Het laatste niet

Gut .... en dat voor een bestuurslid.

Los van het feit dat ook jou reactie niks bijdraagt aan wat de vraagsteller wil weten (je krijgt bij UPC om draadloos te gaan niet eens een 'draadloos modem'):

Wat wil jij weten?

1. Ik heb een draadloos netwerk
2. ik neem een abo bij upc
3. ik sluit de modem op de router (reeds in bezit) aan
4. ik meld me aan middels één van de (draadloos aangesloten) pc's c.q. notebooks......

Binnenkort wil ik overstappen van ADSL Planet naar UPC. Ik krijg nu van UPC een gratis draadloze modem, maar omdat ik hier toch nog wat huiverig tegenaan kijk wil ik dat dit ook nog via een draad kan.

Is dit mogelijk via een draadloos modem? Is dit makkelijk te switchen?

Je krijgt een bedraade modem(meest waarschijnlijk een Arris) met een draadloze router(dat is een Netgear)
Dus _niet_ een draadloze modem.

Het klopt dat de aanmelding ook gedaan kan worden via een draadloze verbinding met de router. Het enige wat belangrijk is, is dat de verbinding van de PC naar de router en de verbinding van de router naar het modem goed is.

Ommeren,
Je mag ook wel een beetje dimmen.
Puppie mag dan wel bestuurslid zijn, hij hoeft niet alles te weten.
Denk er in het vervolg goed om....

Laatst bewerkt:
Zelfde draad als bij ADSL

Feitelijk heb ik nog een vraag waar ik niet uitkom. De een zegt wel de ander zegt van niet.

Op dit moment heb ik ADSL met een draadverbinding naar de meterkast. Kan deze draad ook gebruikt worden voor een draadverbinding van UPC (kabel) of heb je daarvoor weer een andere draad voor nodig. Bij UPC zeggen ze van niet, maar 100% zeker zijn ze niet. Ik zelf weet het niet meer...............:confused:

Hoe kun je zien of het een UTB kabel is of niet? en wat voor kabel moet het dan wel zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan