Draadje los, pc start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

adfundum

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2011
Hallo

Eerst en vooral, ik ben een leek als het aankomt op pc hardware, dus sorry voor de waarschijnlijk gebrekkige beschrijving.

Vanmorgen wilde ik m'n pc (http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...link=ot_we/prodlink/nl_be/3462603/loc:0&cc=be) opstarten, maar die gaf geen kik. Het power led lampje op de achterzijde brandt wel. Ik hoor ook niets aanspringen.

Nadat ik de kast geopend had, merkte ik dat er een draadje langs één zijde los was. Het is zwart/wit, heeft een 'driekoppig' vertrek en een 'tweekoppig' einde en vertrekt helemaal onderaan op het moederbord, onder de netwerkkaart waar staat 'spdif out'. Ik weet niet of dat met het probleem te maken heeft, of dat ie al los hing. In oktober heb ik nl. een nieuwe videokaart laten plaatsen en mss is dat daar een restant van ofzo.

Ik vraag strakjes aan een vriend hulp, maar vermits ik de pc dagelijks nodig heb wilde ik hier eens polsen of er mss iemand iets meer weet.

Als er meer specifieke details nodig zijn, zal ik m'n best doen die op te zoeken ;) Na een zoektocht op internet over bedradingen en moederborden ben ik niet veel wijzer geworden en ook de site van de pc zelf bood (uiteraard) niet veel hulp.

Alvast bedankt.

Dat draadje is het in elk geval niet, dat is van het geluid

Ja, dat dacht ik ook al, vermits op de videokaart maar 1 socket is en dat is voor een draadje dat naar de ventilator loopt. Even meteen de kaart er uitgehaald om te ontstoffen, nu de pc toch open is ;)

Hopelijk niets serieuzer dan, zoals de voeding of processor :/ In de pc-winkel hadden ze nochtans gezegd dat de pc de nieuwe kaart (Nvidea GeForce GT240, 1 GB SDDR3) nog goed zou aankunnen. Tot hiertoe ook goede kwaliteit gehad ...

Wat wel eens wil gebeuren is inderdaad; een losse verbinding...
Bij het plaatsen van een videokaart zou er mogelijk een stekker net losgetrokken kunnen worden, een visuele inspectie levert heel vaak niets op.
De voeding levert kennelijk spanning. Laten we daar van uitgaan.
Wat je dan kan doen is systematisch alle stekkers voorzichtig aandrukken. Vooral die van de aan/uit knop lijken te komen.
Verder alle stekkers die van de voeding komen even nalopen. De grote stekkers zitten vaak geborgd met een soort haak die achter een randje valt. Loshalen kan door de bovenkant in te knijpen waardoor de haak opengaat. Ook vastzetten gaat vaak makkelijker bij licht inknijpen.
Het kan heel goed zijn dat de videokaart ook een extra voedingsstekker heeft. Als die niet goed bevestigd is doet de pc ok niets...

Verder is dit: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492/last
een goede bron van info en mogelijke tests en acties bij storingen van de hardware. Misschien heeft u er wat aan.

Laatst bewerkt:
Ja, zal ik zeker doen, hoewel de interne docking casing het me wel erg moeilijk maakt qua bereikbaarheid van alle draden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan