Draadjes teveel...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan het btw liggen aan die kleine ringetjes die tussen de schroefjes en je mobo inmoeten???

Die zitten er bij mij namelijk niet bij...

Ringetjes.

Nee die zijn niet noodazakelijk.

Krijg je ook geen foutmelding in de vorm van piepjes of iets dergelijks?

Ik heb zelf de K7S5A gehad en dat moederbord was zo robuust dat je het bij wijze van spreken met de afwas mee kon nemen.

Suc6

euh, ja, die piepjes is dus een probleempje: een van de twee kabeltjes van de interne speeker is afgebroken, die moet ik dus nog ff vastsolderen, maar ik heb dus geen soldeerapparaat liggen... :rolleyes:

Geen piepjes.

Jammer want die piepjes kunnen je verder op weg helpen.

Die vocale foutmeldingen wijzen je in een bepaalde richting, maar een volkomen stil en niet reagerend systeem is moeilijk aan de praat te krijgen als je niet weet waar je moet zoeken.

Maak je systeem zo kaal mogelijk dwz. slechts de CPU , Het geheugen (1 dimm) en de videokaart aansluiten.

Start ie nog niet op dan zou het handig zijn als je de case speaker zou repareren en een evt. foutmelding hier zo posten.

Suc6

Ik krijg geen piepjes door ookal zit de speaker goed aangesloten, en wat zijn die afstandsbusjes??

Afstandsbusjes

Afstandsbusjes (ook wel risers genoemd) houden het moederbord van de ijzeren bevestigingsplaat weg.

Indien je moederbord direct op de bevestigingsplaat zou schroeven zodanig dat de achterkant van het moederbord de plaat zou raken zou er kortsluiting ontstaan.

Einde moederbord in dat geval. :(

Niet alle pc kasten hebben die risers nodig sommige kasten zijn al voorzien van een verhoging.

Suc6

Sh*t, bij mij geen verhogingen, maar ook geen ringetjes erbij...

Maar dit stond ook nergens in de handleiding...
Dus hoop ik er maar op dat dit niet het probleem is :(

Nog andere dingen die het probleem kunnen zijn??

De koeler op de cpu doet het namelijk wel heel ff, maar ook alleen als ik de stekker een tijdje uit het stopcontact heb gehaald en hem er dan weer instop...

Laatst bewerkt:
ik denk dat je een groot probleem hebt, dat ze ook wel kortsluiting noemen. hopelijk is alleen je mobo kapot en heb je de rest gespaard....

Moet er dan niet iets doorgebrand zijn, zodat je een brandlucht ruikt?

Zou dit anders onder de garantie vallen??

ik weet het zo goed omdat het mij ook is gebeurd. ik heb het mobo met processor teruggestuurd naar de leverancier en een nieuwe ontvangen.....
ik zou het proberen dus.
overigens heb ik destijds wel kunnen merken dat er kortsluiting ontstond, maar dat was maar heel kort en heel weinig brandlucht. ik kan me voorstellen dat je het niet gemerkt hebt.
aan de andere kan, als je geen afstandsbusjes hebt geplaatst en wel de stroom erop hebt gezet, kan je ervan uitgaan dat dat het probleem is.
s6

Balen zeg, dat ze dat dan ff duidelijk vermelden in de gebruiksaanwijzing...

Geplaatst door the_dannyboy
Balen zeg, dat ze dat dan ff duidelijk vermelden in de gebruiksaanwijzing...

Als goed is staat het in de boekje van je systeem kast , want daar horen ze bij . ;)
Grtz Oswaldo.r

Boekje bij de kast??

Ik heb daar helemaal geen boekje bij gekregen...

De schroefjes waarmee ik het mobo heb vastgemaakt zaten trouwens toch ook gewoon bij het mobo en niet bij de kast?

En voor als je voor 100% wilt weten dat het niet de afstandsbusjes zijn .
Kun je alles losmaken uit je kast ook je voeding ;), en leg je je mobo ep een handoek of een krant .
Met daar achter je voeding die je ook koppelt aan je mobo + een hdd+videokaart. Je moet wel je systeem kast vlakbij de mobo zetten want je draadjes van de resetknop en power moeten ook verbonden zijn en doe je pc aan zou ik zeggen als je mijn begrijp .
en Dan zou die et moeten doen !!
Het wordt ook aangeraden om zo je mobo te testen ;Voor dat je begind met bouwen .
Dan kun je meteen al zien of die kapot is of dat je perongelijk tijdens het bouwen iets heb gesloopt .
grtz Oswaldo.r

Maar als er al kortsluiting is geweest, zoals tron zei, dan doet het moederbord het toch nooit meer?

mobo

de volgende keer gewoon door iemand met verstand van computers in mekaar laten zetten scheelt ook veel problemen of eerst goed de gebruiks aanwijzingen lezen

Beun, zoals ik al een paar keer gezegd heb, stond het van die busjes niet in de gebruiksaanwijzing.
En het leek me gewoon leuk en een stuk goedkoper om zo'n computer zelf in elkaar te zetten.

Kortsluiting

****ty thing to happen... :(

Maar iedereen maakt fouten en bekijk het van de positieve kant, dit zal je dus nooit meer gebeuren.

Kijk eens goed of je sporen van kortsluiting aan de achterkant van het mobo ziet.

Zoniet dan maak je in ieder geval voor je moederbord een goede kans op garantie. (desnoods eventueel met een vochtig doekje roetsporen verwijderen) het mobo is toch al kapot.

Ik maak me wel zorgen over de andere componenten zoals de CPU, het gehugen en de Videokaart.

Je kunt moeilijk bij de winkelier aankomen met het verhaal dat alle hardware die je hebt gekocht bij thuis komst DOA bleek te zijn.

Ik zou voor de 2 duurste componenten garantie claimen.

Sterkte in deze zware tijden... :confused:

(er vanuit gaande dat het idd. kortsluiting is geweest.)

Gelukkig niks kapot gegaan !! :D

Alles doet het, alleen als ik nu in dos opstart (via bootfloppy) zegt hij dat er geen harde schijf aanwezig is.
Terwijl ik toch alle draadjes goed heb aangesloten...
In de bios staat hij als IDE-0...

En bij het opstarten detecteerd hij hem ook gewoon...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan