Draadl.of kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Wij zijn een oud huis aan het verbouwen en ben momenteel met de electr.leidingen bezig,heeft het nog zin dat ik telefoonkabels trek naar de kamers waar een Pc kan komen daar nu ook toch de mogelijkheid bestaat om draadloos te internetten ? Of is dat toch niet zo feilloos en kan ik beter het werk doen om toch maar extra leidingen te plaatsen ? ?
Wij gebruiken nu ADSL van Belgacom en willen in het ander huis dat ook gebruiken
Thanks......;)

Laatst bewerkt:
ik heb in een zelfde situatie gezeten.. en heb gewoon de draden getrokken.

Allereerst omdat draadloos veel duurder was, ten tweede lag de indeling van het huis al vast. Daarnaast vond ik draadloos alleen handig wanneer je werkt met een labtop. Wij werken met desktops dus die posities in het huis liggen redelijk vast.

Weet alleen niet het verschil in snelheid(sverlies?)

Eén tip: beter teveel aansluitingen dan te weinig!!

succes!

Het is precies wat je wil, ADSL of KABEL.

Wie weet komt er nog eens een pc, waar geen draadloos ding in zit.. moet je weer apart zo'n kaart halen.. en zo goedkoop zijn die nou ook weer niet.. :confused:

Dus gewoon de kabels doortrekken en evt de wireless erbij gebruiken :thumb:

Maar dat wireless spul wordt op den duur wel steeds goedkoper. En in de nabije toekomst krijg je b.v. ook bellen via wifi of multimedia-overdracht via wifi (mediacenter). Wat dacht je van een handheld mediaplayer waarmee je kan "inloggen" op je wifi signaal en zo alle andere pc's kan benaderen? En misschien dat in het huis de pc's nog wel eens van plek zullen veranderen, zal je net zien dat je kabel 20 cm te kort is... Affijn, genoeg voor en tegens gelezen? Het is dus zeer persoonlijk. Elke situatie is weer anders, de 1 neemt genoegen met een draadgebonden systeem, de ander wil wat meer mogelijkheden met het oog op de toekomst. The choice is yours!

Er zijn dus pro & contragebruikers hier,ok... maar wat is het grote nadeel van draadloos buiten de kosten ?...langzamer of wegvallen v/d verbinding of wat ?
Onze huidige ADSL via Belgacom telefoonkabel is voor ons snel genoeg maar langzamer willen we toch ook weer niet en overschakelen op het Belgische TELENET (kabel) raadt men ons af
Ik zal maar telefoonkabels bijleggen alwaar het gaat,2 kinderkamers kan ik echter niet meer bekabelen dus.....!
Bedankt voor jullie vele reacties.......
Groetjes
HH :thumb:

Ik weet niet hoe je het verdelen van de internet verbinding geregeld hebt, maar als dit met een router gebeurt kun je die later altijd nog door een draadloze versie vervangen. Dan kunnen de desktops nog steeds via de kabels internetten, maar heb je ook een draadloos netwerk in huis liggen.
Als je draadloos nog niet echt nodig hebt is het inderdaad nog steeds goedkoper om de kabels wel aan te leggen.
Ik denk alleen wel dat je UTP kabels nodig zult hebben ipv telefoonkabels.

Het grootste nadeel aan draadloos vind ik persoonlijk de veiligheid. WEP is relatief snel te kraken en voor je het weet zit er iemand op je netwerk of bekijken ze de gegevens die je verstuurt vanaf je computer. :confused:

Geplaatst door buick
Het grootste nadeel aan draadloos vind ik persoonlijk de veiligheid. WEP is relatief snel te kraken en voor je het weet zit er iemand op je netwerk of bekijken ze de gegevens die je verstuurt vanaf je computer. :confused:

De vraag is of het voor een echte hacker wel interessant is een "kleine " gebruiker te hacken.
Verder kun je met WPA de boel natuurlijk beter beveiligen.Vergis je niet, MAC en WEP betekent voor kraken al aardig wat rekenen.

Verbinding met netwerkkabel is sneller,veiliger,goedkoper,minder storingsgevoelig,dus mijn advies zou zijn:Niet draadloos !

Domme vraag misschien maar wat zijn UTP kabels,is het niet voldoende dat ik de telefoonkabels tot in de kamers trek....enne...heb je geen verlies indien je op diverse punten via aftakdozen die tel.kabels aanéén verbindt.
Momenteel hebben we slechts één internetverbinding maar in het andere huis hebben onze kids elk hun kamer en willen ze ook een verbinding dwz. in totaal 3 desktops,ik denk dat we het toch maar niet draadloos doen
:confused:

UTP kabels zijn netwerk kabels. Deze gebruik je om computers 'aan elkaar te knopen'. Bij ADSL komt het internet wel binnen via een telefoonkabel die naar je modem gaat, maar tussen computers gaat dat met UTP kabels. Deze lijken wel veel op telefoonkabels, maar hebben 8 aders (ipv 4 voor telefoon) en zijn dus iets dikker met een grotere connector.

UTP staat voor Unshielded Twisted Pair. Bij dit soort kabel zijn de draden op een speciale manier in elkaar gedraaid om zo min mogelij kverlies te geven bij hogere snelheden.

Een stekker die in een netwerkkaart moet is ook iets groter dan een telefoonstekker.

Je hebt in ieder geval per computer een netwerkkaart nodig en dan nog een router (dat is de verdeelkast zeg maar).

Maar als je even gaat kijken bij bv Dixons, Dynabyte of zo, die hebben vaak complete sets liggen van router, kaarten en kabel.

Gelukkig krijg je op dit forum interessante antwoorden want ik was van plan om gewoon in elke kamer een telefoonkabel te voorzien,maar kan je die UTP wel op rol kopen en zelf de connectoren eraan zetten want tenslotte moet die kabel door muren en plafonds via installatiebuizen !!
:o
Bedankt op voorhand allemaal

Laatst bewerkt:
Die connectors kun je er inderdaad wel zelf aan zetten, maar daar heb je dan wel een speciale krimptang voor nodig. Deze zijn hier in Nederland zelfs verkrijgbaar bij bijvoorbeeld de HEMA, maar misschien kun je er een lenen / huren bij een computer winkel.
En ja, UTP kabel kun je ook wel per meter kopen. Al ligt dat ook een beetje aan de winkel.

trek gewoon kabels:thumb:
ik heb draadloos en niets als last mee geloof me maar:mad:

ik ben het zat en denk ook weer met kabels te werken:D

is mss aan men router van dit probleem maar is 1 van de eerste ma bon leg gewoon draden is veiliger en goedkoper en werkt veel rapper:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan