draadlole router netgear wgr6 14 v9 wil niet in loggen.vraagt gebr.n -en wachtwrdt

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan Cra

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jan 2011
hallo draadloze router netgear met ziggo ondersteuning heefd mijn zoon voor mij geinstaleerd maar hij is geaktiveert alleen als ik stick wireless-nd usb adapter type wn111v2 in steek vraagt ie steeds gebruikersnaam en wachtwoord .mijn zoon heefd hem al gereset ook daar van brand stick lampje blouw . maar heb die tweedehans gekocht geefd helpdesch van ziggo geen bruikbare oplossing .mocht niet zij hij . graag oplossing . dus alles brand router en ook stick usb kan alleen niet inloggen groeten jan cra . is niks mogelijk dan maar nieuwe kopen heb geen cd soft wear er bij

Staat aan de onderkant van de Router geen gebruikersnaam en wachtwoord?

Wat je ook kunt doen, is met een LAN kabel aan de router aansluiten, en die dan aan de computer aansluiten. Dan moet je je internetbrowser openen, 192.168.1.1 (of www.routerlogin.com).
Standaard wachtwoord en gebruikersnaam om inteloggen in de setup is:
usernaam= admin
wachtwoord= draadloos of password

je kunt ook als het wachtwoord een keer verandert is de reset knop inhouden zoon 10 tot 20 sec

Als om gebruikersnaam + wachtwoord wordt gevraagd, dan zal de router wel op encryptie WPA-Enterprise of WPA-Radius zijn ingesteld.
Zet het in de router om naar WPA-PSK of (liever nog) WPA2-PSK, en zet er een zelfgekozen Preshared Key/passphrase in.
Ook niet vergeten om in de router een nieuwe, herkenbare SSID (=draadloze netwerknaam) in te stellen.
Daarna de verbinding vanaf de pc/laptop maken met het netwerk met de zelfgekozen SSID, invullend de zelfgekozen Preshared Key/passphrase.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan