Draadloos 2.4 Ghz

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Howdy!

Mijn router en PC communiceren volgens mij op 2.4 Ghz met elkaar (LAN). Nu wilde ik zo'n leuke Logitech Joystick kopen maar die zit ook op 2.4 Ghz. Stoort dit?

Dat zou wel eens kunnen. Zit er op de joystick geen jumper, waar je de frequentie kan aanpassen ?

Bij de joystick kan je de frequentie blijkbaar niet veranderen. Dan kan het inderdaad voor storingen zorgen. 2 toestellen op dezelfde freq. is nu niet echt aangewezen volgens mij.

Ik denk persoonlijk dat de kans zeer klein is, de frequentie is niet helemaal gelijk hoor. De router zou ook zo slim moeten zijn om eventueele storing te voorkomen door een andere code mee te geven aan zijn signaal.
De joystick zal dit niet kunnen maar de router wel.
Ik denk niet dat het problemen gaat geven.

Vooral niet omdat ze eignlijk niet allemaal op dezelfde frequentie werken maar er in de buurt zitten.

2,4 ghz is maar een aanduiding en de preciese frequentie is daar in de buurt. Als dat wel zo was dan zou je namelijk ook met de buren in de war komen als zij toevallig ook zo'n router kopen.

Dat is dus een G- Router. Je kan daar volgens mij daar ook de draaggolf freq niet veranderen. Je kan er ook een B-Router van maken, maar dit gaat ten koste van je snelheid. En ik weet niet of de zend/ontvangst freq. dan ook veranderd.

Dus ik heb op dit ogenblik geen pasklare oplossing.

:o

Geplaatst door jjw
Als dat wel zo was dan zou je namelijk ook met de buren in de war komen als zij toevallig ook zo'n router kopen.

Wat regelmatig gebeurt. :)

Dit moet geen probleem zijn. BlueTooth werkt ook op 2,4 GHz. Dit gaat ook prima samen. Ze zitten namelijk nooit allebei op 2.400.000.000 Hz. Mocht dit toch ook onverhoopt gebeuren, dan wordt dit door middel van frequency hopping, de frequentie nét iets aangepast waardoor dit prima gaat.

Geplaatst door steven-w
Dit moet geen probleem zijn. BlueTooth werkt ook op 2,4 GHz. Dit gaat ook prima samen. Ze zitten namelijk nooit allebei op 2.400.000.000 Hz. Mocht dit toch ook onverhoopt gebeuren, dan wordt dit door middel van frequency hopping, de frequentie nét iets aangepast waardoor dit prima gaat.

Dan zou er geen probleem mogen zijn. Die joystick heeft de frequency hopping in zijn marge. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan