draadloos aan? uit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marrrie

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2006
ik werk met wrt45g van linksys
heb 2 computers via draden aangesloten
modem werkt ook draadloos
moet ik dit nog ergens uitzetten?
hoe beveilig ik deze verbinding zodat anderen hem niet kunnen gebruiken?

Als je alleen pc's bekabeld aansluit hoef je draadloos niet uit te zetten en de verbinding niet te beveiligen

Hmm, daar zit wat in ja. Zat aan veiligheid bestanden te denken...

In de instellingen van de router kun je je draadloze netwerk beveiligen voor anderen. In de handleiding van de router staat hoe je de instellingen kunt benaderen (IP-adres en login/wachtwoord). Daar staat tevens beschreven waar je de beveiliging aan kunt zetten. Heb je geen handleiding, laat dan even weten dan zoeken we het op.

ik kan het in de handleiding niet vinden.... daarom hier deze vraag

werk met windows xp en wrt54g linksys

1. Open Internet Explorer
2. Voer in de adresbalk het volgende IP-adres in: 192.168.1.1 - enter
3. Gebruikersnaam: leeg laten. Wachtwoord: admin (tenzij je zelf ooit deze instellingen hebt gewijzigd, voer dan je zelf gekozen naam/wachtwoord in)
4. Nu zit je in het gebruikerspaneel van de router. Klik bovenin op Wireless en dan op Wireless Security
5. Kies bij Security Mode voor WPA2 Personal
6. Laat het algoritme op AES staan
7. Voer bij Shared Key een wachtwoord in van 8-63 tekens en onthoudt deze of schrijf deze ergens op. Deze moet je tevens op je laptop/pc instellen op het moment dat je draadloos verbinding wilt gaan maken
8. Klik op Save Settings en sluit de pagina

hoe kom je achter het wachtwoord van admin
warschijnlijk heb ik het ooit een keer aangepast, maar ikzou het niet weten,... helaas

Zoals gezegd staat in de handleiding dat de gebruikersnaam 'leeg' is en het wachtwoord admin. Werkt dit niet, dan zul je deze inderdaad ooit aangepast hebben. In dat geval kun je de router alleen nog resetten (vaak via een knopje op de achter/onderkant), waarmee je alle instellingen kwijt raakt. Je zult je moeten afvragen of er voor de bedrade computers speciale instellingen in de router zijn gemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan