Draadloos / Accespoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

franky99

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2001
Hi,

In mijn huidige netwerk heb ik e e n pc (kabel) en een laptop (draadloos via een accespoint) zitten. Heb er nu een pc bij die ik op dit netwerk wil aansluiten.

Pc draait op XP en zit een draadloosmodem in (Linksys). na installeren end zie ik wel dat er verbinding wordt gemaakt naar het accespoint echter er wordt geen verbinding gemaakt met het internet.

Wat doe ik fout?

Ik denk dat je moet zorgen dat alle werkstations de zelfde naam hebben in de werkgroep, (bijv. workgroup)
Kijk eerst even hoe hij heet, op een pc die draait.

had ik aan gedacht :) alle pc s hebben dan ook dezelfde netwerknaam...

heb nog wat zitten zoeken en ik zie ook ergens staan als melding :netwerk heeft geen netwerkadres toegewezen"

weet niet of t er wat mee te maken heeft mee toch...

EN heb ontdekt dat de laatste PC die ik nu dus wil toevoegen een IP heeft wat begint met 169.
Heb ook dit hier ergens in n forum zien staan wat een reden zou kunnen zijn maar goed wat precies....dat weet ik ook niet

Laatst bewerkt:
heb je het al geprobeerd met ipconfig /release
ipconfig /renew

net gedaan... er gebeurt eigenijk niet zoveel... als ik daarna weer ipconfig doe zie ik nog altijd een IP dat ebgint met 169

net gedaan... zonder resultaat.

overigens zie ik nu ook dat t renewen niet lukt van t IP.

en ik maar hopen dat t n simpel klusje zou worden:(

Misschien moet je even een nieuw netwerk id. toevoegen op je pc, ik had laatst ook zoiets aan de hand en door een nieuw netwerk toe te voegen draaide alles weer.

Mijn computer rechtermuisknop, dan eigenschappen.
Tabblad computernaam. knop Netwerk id.

Is dat ook de plek waar ik het IP adres kan aanpassen? Op deze PC begint ie namelijk met 169. en ik denk dat dat ook nog wel eens het probleem kan zijn.
Als ik de info her en der goed interpreteer zou ie eigenlijk met 192. moeten beginnen net als op de andere pc's...

Hoi

Draadloos modem in pc ??
Op de plek waar je het ip kan aanpassen,
kan je ook een ander ip opgeven.
Dus kijk op de andere pc's wat het ipadres is
en zet de dan 1 nummer hoger
Dus pc1 192.168.0.1
pc 2 192.168.0.2
pc3 192.168.0.3

kijk of dit wel werkt

Groeten Ed

Dit wil ik inderdaad gaan proberen! wel even de vraag;

waar pas ik dit IP adres aan? :o

ps.. misschien nog handige aanvullende info het lukt dus ook niet om met de nieuwe pc direct online te gaan. dus zonder het netwerk zeg maar

Laatst bewerkt:
nou we gaan weer verder.... na een aantal malen prutsen ziet de situatie er nu als volgt uit:

Nieuwe modem (livebox) en alle drie de pc s zijn online!

een pc met ethernetkaart en de andere twee draadloos. de laatste twee zien elkaar ook nog eens alleen de eerste pc dus niet op de een of andere manier...

heb ze alle drie op de zelfde manier toegevoegd aan n netwerk met de XP wizard. alleen de eerste pc wordt er dus blijkbaar niet aan toegevoegd

Hoi en als je probeerd met start zoeken,
zoeken op computer of op ipadres.

vanuit welke computer moet ik dan gaan zoeken> diegene die nog niet in t netwerk zit?

->

zelf nadenken kan natuurlijk ook nog ;) van alles geprobeerd en de draadlozen zien elkaar heel gezellig maar de vaste pc wordt niet gezien en ziet zelf ook niks.
echter dat is wel redelijk logisch... laptop en andere draadloze pc hebben een opvolgend ip gekregen en krijgen dezelfde gateway. de vaste pc heeft geen opvolgend ip adres (wel begind met 192) en gebruikt een andere gateway. als ik m echter handmatig instel doet ie t niet meer (of ik doe t niet goed..)

Laatst bewerkt:
franky99
Sorry voor late reactie.
Indien nog niet gevonden
zie bijlage

Bijlagen

• eigenschappen lan.jpg
    eigenschappen lan.jpg
    34,7 KB · Weergaven: 23
Nogmaals een bijlage voor instelling ipadres en gateway

Gebruik voor je ipadres laatste cijfer 1 nummer hoger dan je bestaande ip adres van je draadloze kaart

voor je gateway doe ff ipconfig in dosbox
dat is ipadres voor je gateway

Groeten Ed

sorry bijlage nog

Bijlagen

• instellen ip en gateway.jpg
    instellen ip en gateway.jpg
    30,5 KB · Weergaven: 25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan