draadloos achter livebox

Status
Niet open voor verdere reacties.

LelyTekkel

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2003
Wie kan mij vertellen of het mogelijk is om een draadloze router, wellicht via een omweg toch te installeren achter de LiveBox van Wanadoo. Zij zeiden van niet maar dat zei UPC ook toen ik Chello nam en dat werkte toen prima. De LiveBox van Wanadoo heeft slechts twee poorten en ik heb vier computers in huis staan die allemaal aangesloten moeten worden.

aan de zijkant van de livebox kun je het zilverkleurig plaatje naar beneden schuiven.
daar zit een pmcia aansluiting daar kun je een draadloos netwerkkaartje instoppen.
dan een draadloos kaartje in je computer en installeren.
dat is alles.

of heb jij een livebox waar dat niet inzit dan moet je hem even ruilen bij wanadoo.

Geplaatst door LelyTekkel
De LiveBox van Wanadoo heeft slechts twee poorten en ik heb vier computers in huis staan die allemaal aangesloten moeten worden.

Even een switch erachter hangen en dan is je probleem opgelost.Kijk ook even op de website van Wanadoo onder Lan Livebox.(bij Helpdesk)

Geplaatst door puppie
aan de zijkant van de livebox kun je het zilverkleurig plaatje naar beneden schuiven.
daar zit een pmcia aansluiting daar kun je een draadloos netwerkkaartje instoppen.
dan een draadloos kaartje in je computer en installeren.
dat is alles.

of heb jij een livebox waar dat niet inzit dan moet je hem even ruilen bij wanadoo.

Ik heb inderdaad wel een LiveBox met ingang voor zo'n PCMCIA kaart. Maar kan ik daar dan met meerdere computers achter zitten? Of moet ik daar mijn Sitecom router op aansluiten? De LiveBox kan dat router toch zien als computer? Net als toen met de Chello modem?

Geplaatst door upsidaisy

Even een switch erachter hangen en dan is je probleem opgelost.Kijk ook even op de website van Wanadoo onder Lan Livebox.(bij Helpdesk)

Bedoel je met "Switch"", een router? Ik heb namelijk een draadloze router van Sitecom die op DHCP is ingesteld...?

Geplaatst door upsidaisy
Een switch is niks anders dan een "doorgeefluik"

http://tinyurl.com/97s6b

Hi beste Upsi...enz enz,

Ik heb de link die je meestuurde even aangeklikt. Wat ik daar allemaal zie is voor mij een hoop abacadabra. Ik weet van de vorige provider Chello dat we daar geen meerdere computers op mochten aansluiten. Toen kwam er iemand en die zei dat we ze in de maling konden nemen en via een "Mac-Adress copy" net deden alsof mijn router de computer was. Van daaruit gingen we met drie computers op de verbinding van Chello. Nu heb ik net de LiveBox van Wanadoo genomen. Nu wellicht is er hier eenzelfde mogelijkheid? De draadloze livebox kost per maand drie euro meer. Tel maar op, da's meer dan 35 euro per jaar extra. Terwijl ik een draadloos modem heb liggen van Sitecom...!!?? Kan die aangesloten worden alsof het lijkt dat deze mijn computer is? Graag hoor ik van je hoe en in een taal van een 8-jarige..?? Please? :) Alvast bedankt hoor..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan