Draadloos ADSL

Status
Niet open voor verdere reacties.

shelby

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2004
Hallo, ik heb draadloos ADSL geinstalleerd met een Siemens router en een Siemens PC card. Heb volgend probleem: Als ik de router met mijne laptop verbindt met een LAN kabel dan werkt alles goed(zoals nu), maar als ik de PC card installeer kan ik geen pagina openen op internet explorer en outlook. Draadloos pingen naar de router en naar een website lukt wel!!!
Heb ondertussen een andere router(ook siemens) en een andere PC card van Linksys geinstalleerd maar heb hetzelfde probleem. Een expert van Belgacom ADSL is hier geweest maar weet geen raad en denkt dat het met mijne PC te maken heeft. Het rare is ook dat eens als ik de PC card geinstalleerd heb ik ook geen verbinding meer tot stand kan brengen via de LAN kabel. Via systeemherstel krijg ik deze dan wel terug in orde. Ik heb ook intenet explorer upgedated maar tevergeefs. Wie weet raad? Alvast bedankt, groetjes

Welkom op Helpmij. :)

Wat je kunt proberen is het totale netwerk te deinstalleren en opnieuw te beginnen.
Wel direct met de draadloze componenten en niet eerst de LANkabel.

Tevens alle firewalls en antivirusprogramma's uitzetten tijdens de installatie.

Sigma,

Dank je wel, ik ga dit zeker doen, ik laat iets weten:D :D

Heb het geprobeerd maar het lukt niet, kan nu ook niet pingen naar de router, alvast bedankt Sigma:(
groetjes, Shelby

Wanneer je niet kunt pingen dan is er geen verbinding.
Dit kan hardwarematig zijn.
Kijk eens of alles juist is aangesloten en werkt.

Kijk ook eens of alles op dezelfde frequentie zendt en ontvangt.

Heb alles nog eens opnieuw geinstalleerd maar het lukt niet, kon pingen tot aan de router maar niet naar buiten.
Groetjes, Shelby:(

Staat de router wel open?
Vaak zitten hier firewalls in die de boel blokken.

Hallo,

alles staat open, heb ook nog geen beveiligingen geinstalleerd(WEP-MAC). Ik vind het wel raar dat als ik alles volgens 'het boekje' installeer ik wel draadloos naar de router én naar buiten kan pingen met 'n uitstekend resultaat. Als ik dan de browser open dan kan hij om het even welke pagina niet vinden...('kan de server niet vinden'-'kontroleer uw browser instellingen' krijg ik als tekst.)Ik zou niet weten waar ik misschien nog iets over het hoofd zou gezien hebben, heb samen met de ADSL-expert alles nagezien maar volgens hem staat alles juist ingesteld. Nogmaals bedankt Sigma voor je hulp, het zal voorlopig nog niet draadloos surfen worden voor mij....groetjes Shelby.

:confused:

Mogelijk totaal overbodig maar ben je wel bij een provider aangemeld met die computer.

Ja, ben nu ook met diezelfde computer bezig maar ben verbonden met de router via de LAN kabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan