draadloos beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

assiev

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2001
Hallo Allemaal,

Ik weet niet of ik mij vraag op de juiste plaats zet. Maar ik ga het toch maar proberen.

Mijn vraag betreft het beveiligen van draadloos internet via KPN op de/m'n laptop. Ik wil dus internet via KPN gaan nemen.
KPN heeft een abonnement van 5 euro per maand voor het goed beveiligen van internet op de laptop. Dat vind ik nog al veel. Mijn bedoeling is toch niet te gaan bankieren via de laptop. Maar hoe kan ik de draadloze internetverbinding goed beveiligen? Wat zijn goede programma's. Zelf gebruik ik nu AVG en de firewall van windows.
Hoe kan ik draadloos internet beveiligen dat iemand hier gebruik van kan maken? Als ik de
laptop uit heb staan, staat internet dan ook uit dat niet iemand hiet misbruik van maakt.
Ik ga dan alleen een draadloze verbinding nemen via de laptop.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes,
Assiev

Als je de wpa beveiliging gebruikt ben je veilig hoor. I.c.m. met de Windows firewall en een goede virusscanner kan er weinig gebeuren. Hoewel een virusscanner niks te maken heeft met het inbreken op je draadloze signaal, dit heeft meer te maken met je eigen surfgedrag. Als je de laptop uitzet, blijft internet wel "aan". Maar niks om je zorgen over te maken. Zolang men de wpa sleutel niet weet kunnen ze toch geen gebruik maken van je draadloze signaal. En wat is nu het risico dat iemand speciaal voor jouw deur gaat liggen om de wpa sleutel te achterhalen?

Laatst bewerkt:
ik neem aan dat je een router hebt die draadloze verbinding geeft,

in die router kun je een wpa-key instellen, dat is een key die beveiligd dat niemand op jou internet kan. je kan bij je instellingen komen van jou router door Start>Uitvoeren> type cmd in en duk op enter> Typ ipconfig/all en enter nu krijg je een lijstje met informatie
zoiets:

ipconfig-all.jpg

kijk naar het nummer van je default gateway en type die in bij je browser en nu kun je bij de instelling van je router.

Wpa2

Als je toch gaat beveiligen, doe nou een WPA2, kost niets extra :D en de optie is er binnen het configuratiepanel van je router.
FYI: Een wpa key is binnen 2 minuten achterhaald (en nee ik ga jullie niet vertellen hoe).
De kans is idd klein dat er iemand voor je deur gaat staan en probeerd in te breken, maar goed, als je je bankgegevens wireless beheerd, wil je toch geen enkel risico lopen lijkt me.

..... maar hoe kan ik de draadloze internetverbinding goed beveiligen? Wat zijn goede programma's. Zelf gebruik ik nu AVG en de firewall van windows.
Hoe kan ik draadloos internet beveiligen dat iemand hier gebruik van kan maken? Als ik de
laptop uit heb staan, staat internet dan ook uit dat niet iemand hiet misbruik van maakt.
Ik ga dan alleen een draadloze verbinding nemen via de laptop.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes,
Assiev

Klik hier voor een goed overzicht van de stappen op mijn site.

HHHHHOOOO

Niet allemaal van die moeilijk woorden.
Ik ben maar een leek.
Wat is een wpa key?
En dit "kijk naar het nummer van je default gateway en type die in bij je browser en nu kun je bij de instelling van je router." begrijp ik ook niet helemaal.
Ik ga sowieso de website van Teun van Veelen doorlezen. Misschien is dit dan wel te begrijpen voor een hele erge leek.
Wel bedankt voor de snelle reactie's.

Groetjes,
Assiev:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan