Draadloos connecten server 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kneisel

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2007
Hallo,

Ik ben van plan om Windows SBS 2003 te installeren, maar is het mogelijk om dit ook te combineren met een draadloze laptop? Dus dat tijdens het inloggen direct contact met mijn wifi netwerk is en XP kan inloggen op de server alvorens aangemeld te zijn?

Laatst bewerkt:
Je bedoelt dat de server via bedrade aansluiting aan een router is aangesloten en een XP laptop d.m.v. draadloze aansluiting?

Dat zal lukken, vooropgesteld dat je XP Professional op de laptop hebt en die na de inrichting van de router aanmeldt op het W2003 domein, anders is aanmelden op de server vanaf het standaard inlogscherm van XP niet mogelijk.

Succes,

Tijs.

Ik ben een beginner in dat soort dingen, dus waar kan ik een handleiding of iets dergelijks vinden waar dat duidelijk staat uitgelegd?

hier staat een handleiding voor het toevoegen van een XP Prof computer aan een domein.

Succes,

Tijs.

Dat maakt niet uit, zolang de server en de werkstations in hetzelfde netwerk zitten. Ze moeten elkaar dus kunnen bereiken (hetzij via bedraad, hetzij via draadloos).
Wél is van belang dat je op de server DNS installeert en in je router in het DHCP server-gedeelte als eerste DNS server het ip-adres van je server laat doorgeven aan DHCP clients en als tweede DNS server het ip-adres van de router zelf (of een rechstreeks een ip-adres van een DNS server van je Internet-provider).

Tijs.

Oke, maar als ik me aanmeld bij de server duurt het laden heel lang, en bij het afsluiten staat een paar minuten "bezig met synchroniseren". Komt dat omdat ik Mijn documenten heb ingesteld op server\users\naam? Als ik een dns instel gaat het opstarten een stuk sneller, maar dan heb ik geen internet, is hier een oplossing voor?

Is toch precies wat ik al beschreef? Als je server 24 uur / dag aanstaat kun je de server ook het DNS-verhaal voor toegang tot Internet-servers etc. laten doen, want het DNS-server gedeelte van W2003 is al voorbereid op die taak.
Let hiervoor goed op dat de Standaardgateway (=het interne ip-adres van de router) en Subnetmasker goed staat ingesteld op de W2003 server, anders kan de server geen DNS-oplossing doen als het gaat om zaken die op Internet opgezocht moeten worden.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan